När kylskåpet nästan är tomt...

Mer
14 år 11 månader sedan #211462 av Geta
Just nu verkar nässlorna vara i bra storlek för att
plockas. Men jag har hört att det går att plocka
nässlor hela säsongen för att använda till soppa.
Mer
14 år 11 månader sedan #211463 av Nissegossen
Min särbo ringde mig i dag, för att jag hade lovat komma till henne den här veckan. Jag hade ingen lust, men hon stod på sig, för att hon hade inga pengar och inte mycket att äta. Det var bara att ta på sig, plocka fem middagar och mer än det ifrån frysen och iväg till butiken och handla till middagen idag, samt bröd och Bregott som hon saknade.
Suck! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #211466 av Nissegossen

Geta skrev: Just nu verkar nässlorna vara i bra storlek för att
plockas. Men jag har hört att det går att plocka
nässlor hela säsongen för att använda till soppa.


Ja, Geta, men bara de mjälla topparna!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #211467 av Isa-Alise
Jo, om man klipper av de stora nässlorna kommer nya späda skott fram så småningom...
Mer
14 år 11 månader sedan #211469 av Geta

Nissegossen skrev: Min särbo ringde mig i dag, för att jag hade lovat komma till henne den här veckan. Jag hade ingen lust, men hon stod på sig, för att hon hade inga pengar och inte mycket att äta. Det var bara att ta på sig, plocka fem middagar och mer än det ifrån frysen och iväg till butiken och handla till middagen idag, samt bröd och Bregott som hon saknade.
Suck! :cry:

Det var likadant med min kompis. Hon ville gå på café
men hade inga pengar.
Mer
14 år 11 månader sedan #211471 av Isa-Alise
Jag har ett par kompisar som alltid får slut på pengar innan månaden är slut... då kan en påse med lite basvaror vara till hjälp... jag brukar ge lite pasta, ris, några morötter, bönor på burk, ett paket köttfärs, och kanske lite kaffe och toapapper så att personen klarar sig tills pengarna kommer... det är bättre än att ge pengar, för då kan pengarna gå till cigg och sprit, och så finns ingen mat hemma ändå...