Testa att motionera

Mer
16 år 2 månader sedan #109960 av Geta
Svar från Geta i ämnet Testa att motionera

Testa att motionera skrev: Nu är jag medlem igen också.Hann inte se att du (gäst) skrev om serotonin för jag höll på att skriva ett inlägg själv.Kan vara så att serotonin också utsöndras.Jag äter själv risperdal (2 mg på morgonen och 4 mg på kvällen som det är nu) och brukar må bättre efter att ha gått en promenad.Hade en del problem och blev inlagd då jag sov typ 5 timmar på 5 dygn strax efter jul men det känns bättre nu.Har dock en tendens att vilja använda mindre doser på grund av biverkningar så som att jag känner mig bli lite och ingenting intresserad av att utöva älskog och det tycker jag är en stor biverkan.Har dock ingen som jag är ihop med för tillfället som mår dåligt av det men det verkar inte bli någon så länge jag har den biverkan.Lätt dåsighet och viktuppgång är biverkan jag känt men båda de sist nämnda blir för mig bättre med motion.Cykling funkar bra det med.Finns ju dubbade däck att köpa även till cyklar fick jag höra i dag :)

Hej och välkommen som medlem!
Det förstår jag att du vill använda mindre doser av risperdal.
Själv tar jag 1-2 mg per dygn.
Du har rätt i att motion kan göra underverk, fast det
är en färskvara som måste tillsättas hela tiden.
Det är tråkigt att Risperdal har sådana biverkningar
om det är så att man klarar av att ha parrelationer.
Mer
16 år 2 månader sedan #109977 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Testa att motionera
Jag motionerar 1,5-2 timmar per dag genom stavgång. Jag har läst att stavgång ökar kaloriförbrukningen 50 % mer än en promenad. Jag köpte mina stavar på COOP, där de kostade bara 140 kr.

En lustig detalj är att normalt snusar jag jämt, men när jag promenerar så har jag inget behov. Promenader kanske minskar nikotinsuget? Jag har också läst att motion gör en mer motståndskraftig mot stress. Många med schizofreni är stresskänsliga.
Mer
16 år 1 månad sedan #114061 av Ramsned
Svar från Ramsned i ämnet Testa att motionera
Jag tränar 5 eller 6 dagar i veckan. Att träna är alltid bra för kropp och själ. Hoppas man orkar fortsätta nu när man käkar medicin igen :P
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 1 månad sedan #114065 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Testa att motionera

ak000 skrev: Usch, motion kan göra en superpsykotisk.



Jaså, jag är en grymt utagerande person i mina värsta stunder, känner att friden lägrar sig över en, när man bara har det bekymret om rösterna ska hjälpa en att peppa sig till stordåd. Det kan inte vara fråga om misstag, utan om kapacitet o gymmet. Det är inga jävliga ord, när man inte klarar att lyfta en viss vikt ett visst antal ggr. Utan rösten skyller på hemne, att det inte funkar just då. Det tycker jag är skönt, för min spinkighet orsakas av någonting? Jag vet flera kvinnor som är urstarka på biceps, men svagare på triceps. Det gör att jag finner min självförtroende via en kvinna, är det bra? Jag älskar kvinnor, men jag vill vara lika stark som dem, om inte mer, är det prestationshöjande eller prestationskrävande? Jag mår bra av att vara mig själv!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 1 månad sedan #116216 av spasy
Svar från spasy i ämnet Testa att motionera
Motion är suveränt mot ångest, bara ett litet problem. När ångesten är för svår så går det bara inte att komma igång o så är det ju färskvara dvs. kommer tillbaka efter ett par timmar (ångesten). Glöm inte att äta ordentligt går åt mycket näring vid hård motion. Har själv slarvat en del med det (anorektiska drag) o börjat få håravfall för en mån sen, man får göra upp en ätarutin så det inte glöms bort.
Mer
16 år 1 månad sedan #116230 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet Testa att motionera
Ach, motion orkar jag inte rikrtigt med. Efter att ha lämnat barnen på dagis o fritis har jag gått 2,8km ska jag sen gå o handla blir det ju ytterligare 1,5km och sen måste barna vallas in på 2,8km igen... Med fibromyalgi är jag liksom färdigmotionerad innan lunch.. Jag vill ha bil, jag vill verkligen ha bil