Testa att motionera

  • Testa att motionera
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #109881 av Testa att motionera
Svar från Testa att motionera i ämnet Testa att motionera
Jag har läst i en tidning att det utsöndras tror att det är endorfiner vid träning så som löpträning och det kan väl även gälla vid promenader.
Man blir liksom skönt less.Sover bättre av det också.Har precis varit ute och gått cirka 5 kilometer sedan jag skrev det första inlägget ...
Mer
16 år 2 månader sedan #109890 av Testa att motionera
Nu är jag medlem igen också.Hann inte se att du (gäst) skrev om serotonin för jag höll på att skriva ett inlägg själv.Kan vara så att serotonin också utsöndras.Jag äter själv risperdal (2 mg på morgonen och 4 mg på kvällen som det är nu) och brukar må bättre efter att ha gått en promenad.Hade en del problem och blev inlagd då jag sov typ 5 timmar på 5 dygn strax efter jul men det känns bättre nu.Har dock en tendens att vilja använda mindre doser på grund av biverkningar så som att jag känner mig bli lite och ingenting intresserad av att utöva älskog och det tycker jag är en stor biverkan.Har dock ingen som jag är ihop med för tillfället som mår dåligt av det men det verkar inte bli någon så länge jag har den biverkan.Lätt dåsighet och viktuppgång är biverkan jag känt men båda de sist nämnda blir för mig bättre med motion.Cykling funkar bra det med.Finns ju dubbade däck att köpa även till cyklar fick jag höra i dag :)
Mer
16 år 2 månader sedan #109891 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Testa att motionera
Välkommen som medlem! :lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 månader sedan #109892 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Testa att motionera
Jocke som vet allt om cykling har vid något tillfälle påpekat att det finns ju dubbdäck på vintern! Han bor i Norrland. Det är dock ingen snö här och rena vårvädret, så just därför gjorde jag i ordning cykeln idag. Cyklar annars själv ogärna när det är is ute. Detta som en ren säkerhets åtgärd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 månader sedan #109894 av Testa att motionera
Tack!
Det blir väl kanske inte så många inlägg men jag kollar i forumet här ibland.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 2 månader sedan #109898 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Testa att motionera
det finns standardvarianter av dubbdäck som går på nästan 400 spänn st.
Men sen finns det däck som har 300 dubbar tror det är till mountainbike cyklarna. Men sen har jag aningen för låg växel, så det är tungtrampat 5-växlaren har pajat, kör bara med en låg växel. Så hjärtat får åtminstone jobba lite, men det är bättre att ha hög växel, då kan man komma i högre pulsslag om man cyklar fort. Det tar mer på kondisen sägs det.

Vars är världen på väg?