Niacin vitamin B3

Mer
15 år 4 månader sedan #169066 av Zoidar
Läste idag om en DR. ABRAM HOFFER, som på 50talet "botade" patienter (med schizofreni) med stora doser B3 och C-vitamin.

www.doctoryourself.com/review_hoffer_B3.html

"The United States Patent Office delayed issuing a patent on the Wright brothers’ airplane for five years because it broke accepted scientific principles. This is actually true. And so is this: Vitamin B-3, niacin, is scientifically proven to be effective against psychosis, and yet the medical profession has delayed endorsing it. Not for five years, but for fifty."

Har någon provat B3 mot sina symptom?

Imorgon skall jag iväg till hälsokost och köpa en burk B3, C-vitaminer, och någon multivitamin.

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169069 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3
Här finns alla vitaminer du behöver ...

www.vitaminbutiken.se/

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169094 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Niacin vitamin B3
Ingen billig affär. Okända märke också, för mig.
Jag tar själv olika kosttillskott men man ska va försiktig med att överdriva.
Mer
15 år 4 månader sedan #169296 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3
Jo, det går ju lite pengar på det ca 400 i månaden, men om det funkar är det ju värt det. Har tänkt ge det 6 månader, märker jag inte av någon effekt lägger jag ner då. Hittade ett billigare ställe, beställde härifrån www.shopping4net.se/ .

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169301 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Niacin vitamin B3
Köp inte vitaminer över nätet... gå till apoteket istället... de från nätet kanske bara är sockerpiller...
Mer
15 år 4 månader sedan #169307 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3

PSR skrev: Niacin får man i sig fullt tillräckligt (20 mg) om man äter som man ska.

För att vara säker tar jag Multivitamin som kosttillskott. Det är främst för Omega-3 men man får ju rubb och stubb då.


Det som Hoffer förespråkade var 3000mg Niacin per dag. Det är de mängderna man måste upp till om det ska hjälpa mot psykoser enligt honom. Vem är det som har bestämt att 20mg är optimalt för någon med schizofreni?

Anchored in Christ ✟