Niacin vitamin B3

Mer
15 år 4 månader sedan #169308 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3

Isa-Alise skrev: Köp inte vitaminer över nätet... gå till apoteket istället... de från nätet kanske bara är sockerpiller...


Jag tror inte man behöver vara orolig för att det ska vara sockerpiller. De flesta märken på nätet är seriösa.

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169321 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3

PSR skrev:

zoidar skrev:

PSR skrev: Niacin får man i sig fullt tillräckligt (20 mg) om man äter som man ska.

För att vara säker tar jag Multivitamin som kosttillskott. Det är främst för Omega-3 men man får ju rubb och stubb då.


Det som Hoffer förespråkade var 3000mg Niacin per dag. Det är de mängderna man måste upp till om det ska hjälpa mot psykoser enligt honom. Vem är det som har bestämt att 20mg är optimalt för någon med schizofreni?

Det är myndigheternas rekommendation. Och de har ingen anledning att ljuga i detta fall.


Nä jag skulle inte påstå att myndigheterna ljuger, bara att de kanske inte vet vad som är bäst.

Grundlurad? Tror jag inte. De säljer ju precis samma vitaminer som går att köpa på hälsokost.

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169383 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Niacin vitamin B3
Satsa på Omega-3 istället som har viss bevisad effekt. Hoffer har dåligt anseende och hans terapi saknar bevisad effekt. Den kallas för ortomolekylär psykiatri.

en.wikipedia.org/wiki/Abram_Hoffer
Mer
15 år 4 månader sedan #169415 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3

Admin1 skrev: Satsa på Omega-3 istället som har viss bevisad effekt. Hoffer har dåligt anseende och hans terapi saknar bevisad effekt. Den kallas för ortomolekylär psykiatri.

en.wikipedia.org/wiki/Abram_Hoffer


Tack för tipset! Jag tror ändå jag ska ge Hoffers idé en chans. Funkar det inte är det ju bara att sluta. Berättar om resultatet senare ...

Ja och Omega 3 kan jag också prova.

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169742 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Niacin vitamin B3

PSR skrev: Det finns ett enormt behov av mirakelmetoder för att lindra allt elände som folk drar på sig vilket dessa bluffmakare gör kommers av.


Jo, tvärr är det så.

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 4 månader sedan #169746 av Geta
Svar från Geta i ämnet Niacin vitamin B3

zoidar skrev:

PSR skrev: Det finns ett enormt behov av mirakelmetoder för att lindra allt elände som folk drar på sig vilket dessa bluffmakare gör kommers av.


Jo, tvärr är det så.

Placeboeffekten är inte att förakta.