Tyrosin

  • One
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17816 av One
Svar från One i ämnet -
Ett billigt kosttillskott med Omega3 är krossade linfrön. En påse kostar 12-14 kr och sägs funka lika bra som kapslar.
Jag brukar ta en msk krossat linfrö blandat med lite vatten, det får fröna att bli geleartade på några timmar. Det är ju annars lite äckligt att bälga i sig linfrön som de är!
Mer
18 år 10 månader sedan #17858 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tyrosin
Krossade linfrön, som finns i affärerna, fungerar inte eftersom fettsyrorna som finns i de krossade linfröna förstörs snabbt av luftens syre. Det gör att det knappt bildas någon omega-3 av dem. Man måste mala hela linfröna i en mortel precis innan man skall äta dem för att de skall fungera (jag gör så) eller så kan man köpa linolja i mataffärer.
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17860 av Axons
Svar från Axons i ämnet Tyrosin
Det finns bröd som innehåller Omega-3. Axa Sportbröd. Köpte det idag.
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17861 av Axons
Svar från Axons i ämnet Tyrosin

stefan skrev: Jag har köpt en burk tyrosin med 90 tabletter på 500 mg(det kostade drygt 200 kr), men jag vet inte riktigt vilken dos jag ska ta. För närvarande tar jag 2,5 g per dag, men nedanstående mening betyder kanske att jag borde ta tre gånger så mycket. Stämmer det?
30 patienter med schizofreni skall 3 gånger per dag antingen få 2,5 g tyrosin eller placebo som tillägg till sin normala Risperdal medicinering under 8 veckor.
Hittils har jag inte märkt någon effekt varken positiv eller negativ.

Var köpte du det någonstans?