Hur få tillbaka livslusten, glädjen?

Mer
13 år 8 månader sedan #321963 av saara
Har ni nå fungerande råd att komma med då jag har tappat livsglädjen och livslusten på nåt sätt?
Nu längtar jag igen efter att få sova bort dagen då jag har så tråkigt. Tänker troligen sova några timmar om det lyckas. Nu är här livligt. En systers pojke började klippa gräsmattan. En annan syster kom hit och städa nedre våningen med sin dotter och de har en ny hundvalp med sej. De tycks rensa ogräs därute också och hundarna skäller." Våra Hundar" har inte riktigt accepterat gästhunden ännu.
Blev trött av alla mänskor och ljud så jag drog mej upp till vinden. Har huvudvärk. Åt Jaffa chokladkex i morse och igårkväll. Jag är dum som äter så mycket chokladkex.
Mer
13 år 8 månader sedan #321964 av malin71
Kexchoklad är så gott. Det ska jag nog ha som Lördagsgodis.

Äter du antidepressiva läkemedel, Saara? Annars det kanske vore bra för du verkar ha det kämpigt.

Kram
Mer
13 år 8 månader sedan #321966 av saara
Ja, jag har antidepressiva, Cymbalta, men den kanske inte hjälper nå vidare bra. Har aldrig haft nån bra-fungerande antidepressiv medicin. det är visst så om jag minns rätt att antidepressiva inte hjälper åt alla. :rolleyes:
Mer
13 år 8 månader sedan #321970 av malin71
Men prata med din läkare och se om du kan byta preparat. Den du har kanske inte klarar av att ta bort allt?
Mer
13 år 8 månader sedan #321973 av saara
Jag kan prata med henne. vet ej när vi kan träffas. Kan maila åt henne. Har hennes privata e-mail adress. Hon har varit så ovillig att byta mina mediciner alltid. Hon säger alltid att du behöver nog en "depparmedicin" för att ta bort de värsta symtomen, men det verkar som om hon menar att jag skall vara nöjd om jag har en " depparmedicin". Hon tycks inte gilla att ändra min medicinering. Så jag brukar få kämpa hårt för att få igenom förändringar. På sista tiden har jag tänkt att det enda som hjälper är att bli arg , annars tror läkare inte på mej.
Mer
13 år 8 månader sedan #321974 av herA
du ska inte ta antipsykotisk ?