Motionstips.

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29095 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Motionstips.
Jag har läst motsatt information i Boken "Mer kött på benen"
Där står det att styrketräning ger en fastare muskulatur balnd annat på benen.
Mer
18 år 4 månader sedan #29096 av Saari
Svar från Saari i ämnet Motionstips.

PSR skrev: Jag tror inte på kombinationen styrketräning och bantning. Då tränar man bort muskler i stället för fett.


Jag skiljer gärna på att gå ner i vikt och att banta. Att banta innebär för mig att man inte får i sig allt vad man egentligen behöver. Att gå ner i vikt innebär för mig att försöka äta nyttigt och när man tränat så ser man till att få i sig något också för att inte bryta ner musklerna.
  • amanda s
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29100 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet Motionstips.
Jag kör två pass med styrketräning och ett pass kondition (motionscykel) varje vecka + minst en halvtimmes promenad varje dag. Det hjälper mig att hålla mitt psyke i någorlunda schack, och dessutom får man en vältrimmad kropp. Min psykiater berömmer mig för att jag tränar regelbundet, de verkar gilla det inom vården :-). Fredric jag tycker att du ska testa att kombinera styrka och konditionsträning, kom i håg att ta det lugnt i början bara, sätt inte orealistiska mål utan öka utmaningen efter hand :-)
/amanda s
Mer
18 år 4 månader sedan #29107 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Motionstips.
Förr joggade jag, men nu föredrar jag promenader eftersom den aktiviteten kan man ägna sig åt både sommar och vinter. Jag promenerar normalt 2 timmar per dag om det inte är väldigt kallt. Genom att motionera så har jag gått ner över 10 kg i vikt.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29108 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Motionstips.
Grattis!
Mer
18 år 4 månader sedan #29109 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Motionstips.

Jeff skrev: PSR

Jag spelar golf också. Vad har du i handikapp. Jag har 15 i handikapp.

Jag har aldrig förstått mig på handikapp i golf.
Någon som vill förklara?