Salvia divinorum

Mer
18 år 1 månad sedan #34359 av Amanita
Jag har diagnosen "Schizotyp störning", plus att jag lider av fibromyalgi. Tidigare hade jag perioder av psykos. Jag äter inga mediciner, den industrin vill jag inte befatta mig med.

Det som hjälpt mig att se mig själv och min situation, att förstå människor omkring och att bearbeta min paranoia har varit att röka Salvia divinorum. Detta är en växt från Mexico som använts av Indianer under tusentals år för att komma till andliga insikter.

Idag mår jag betydligt bättre, fibromyalgin har lättat, och jag har ett rikare umgänge. Att röka Salvia divinorum är mycket särtsamt om man lever med fibromyalgi, man går igenom skräckscenarior som kan vara mycket intensiva. Det är inget jag rekommenderar för andra personer som lever med schizofreni, men det har i alla fall hjälpt mig. I kombination med att röka Salvia har jag även gått i samtalsterapi i fem år.

(Numera är dock Salvia divinorum olagligt, jag har försökt hitta orsaker, men det har inte gjorts några undersökningar som talar för att det skulle vara hälsofarligt, vare sig fysiskt eller psykiskt.)
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34368 av
Svar från i ämnet Salvia divinorum
det är inte olagligt..
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34369 av
Svar från i ämnet Salvia divinorum
du kan införskaffa det på smartbar.nu
extrakt kan du göra själv
god jul
Mer
18 år 1 månad sedan #34375 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Salvia divinorum

Gäst skrev: det är inte olagligt..

Växten är klassad som "hälsofarlig" från och med mars i år. Det innebär att innehav eller odling är olagligt utan speciellt tillstånd. Medicinska egenskaper har inte undersökts vetenskapligt, men förmodligen skulle växten kunna användas vid behandling av alkoholism och heroinism.

För min del har det varit till stor hjälp eftersom jag fått tillgång till djupt liggande känslor som jag kunnat betrakta objektivt och bilda mig en förståelse för. Möjligtvis kan det jämföras med djup hypnos, fast att jag är medveten under hela sessionen. Att röka Salvia är en kort och väldigt intensiv upplevelse, man är dock helt återställd inom en timme. Det finns inga bieffekter även på lång sikt (jag har rökt regelbundet i flera år).
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34380 av
Svar från i ämnet Salvia divinorum

Amanita skrev:

Gäst skrev: det är inte olagligt..

Växten är klassad som "hälsofarlig" från och med mars i år. Det innebär att innehav eller odling är olagligt utan speciellt tillstånd. Medicinska egenskaper har inte undersökts vetenskapligt, men förmodligen skulle växten kunna användas vid behandling av alkoholism och heroinism.

För min del har det varit till stor hjälp eftersom jag fått tillgång till djupt liggande känslor som jag kunnat betrakta objektivt och bilda mig en förståelse för. Möjligtvis kan det jämföras med djup hypnos, fast att jag är medveten under hela sessionen. Att röka Salvia är en kort och väldigt intensiv upplevelse, man är dock helt återställd inom en timme. Det finns inga bieffekter även på lång sikt (jag har rökt regelbundet i flera år).



Här kan du söka på klassade ämnen:
www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3910

Säg till om du hittar salvia där.

Jag vet att det cirkulerar ett rykte ang. det, men jag har iaf inte fått det bekräftat.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34382 av
Svar från i ämnet Salvia divinorum
Kan ju tillägga att några orsaker till klassning utöver att folk berusar sig med substansen inte behövs. "Folk njuter, fy fan."