Salvia divinorum

Mer
18 år 1 månad sedan #34403 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Salvia divinorum
Det kan jag faktiskt hålla med om, det är för det första ganska otrevligt att diskutera med någon som saknar vett att registrera sig så man kan läsa vad mer han/hon skrivit, och som för det andra besvarar allting med "Flum". Det kvarstår att jag faktiskt mår bättre av att röka salvia, men det kanske du också skulle besvara med "Flum"?

1. Allt har missbrukspotential, speciellt i den västerländska kulturen där man skiljer på människa och natur.
2. Det har jag, flertalet skriver att de tycker det är avskräckande.
3. Jag har studerat naturmedicin. Nej, jag är satanist, men jag anser naturligtvis att naturen är livets källa. Och jag anser att den vetenskapliga religionen handlar om intellektets försök att besegra naturen.
Mer
18 år 1 månad sedan #34429 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Salvia divinorum
Niklas: Funkar bara i vattenpipa. Olika personer är tydligen olika mottagliga. Efter åren som gått har jag "övat upp" min känslighet för Salvia, så att numera blir det många gånger mer intensivt jämfört med för några år sedan. Till en början märkte jag ingenting, till en dag då jag helt plötsligt löstes upp och allting omkring förvandlades till svårförståbara mönster. Framförallt är Salvia divinorum psykologiskt och känslomässigt, djupliggande känslor, rädslor och minnen kan komma upp.

Jag röker inte gräs (blir för snurrig), men jag kan röka det utan att drabbas av psykos. Däremot är jag känslig mot alkohol, blir psykotisk i flera dagar av ett par öl. Jag har även vissa problem med koffein, vilket tydligen inte skall vara någon ovanlighet: www.caffeineweb.com/