Lindrar röster?

Mer
18 år 1 månad sedan #35818 av stefan
Lindrar röster? skapades av stefan
När man hör röster hjälper det inte att hålla för öronen, men om man omväxlande med 1-2 sekunders intervaller täpper till respektive släpper igenom erhålls en viss lindring. Detta kan låta lite omständigt, men när det är som värst kan det kanske vara värt ett försök. För mig fungerar det så bra att jag la ner ca 2000 kr på ett hörselskydd med medhörning som jag byggde om så att det fungerar på samma sätt. Minst 95 % (ibland 100%)av alla mina röster försvinner när jag gör på det här sättet, men eftersom röstupplevelser ibland skiljer sig åt är det inte säkert att det hjälper andra lika bra.
Mer
18 år 1 månad sedan #35831 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lindrar röster?
Intressant. Vad innebär medhörning? Har du pratat med någon expertis om din metod? Jag tror det finns experter i Lund på området - hörsel och schizofreni.
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35837 av Erase
Svar från Erase i ämnet Lindrar röster?
Om man "nynnar"=mmm så tycker jag att rösterna försvinner, om man nynnar i ca 5 minuter så försvinner oftast rösterna, -har bara provat detta några få gånger men jag tycker att rösterna försvinner.
Mer
18 år 1 månad sedan #35844 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lindrar röster?
Det finns hörselskydd som jägare använder som tillåter användaren att höra prat i vanlig samtalston, samtidigt som de dämpar knallen från vapnen. Det kan vara det som är medhörning. En bra lösning om det fungerar på "sådana som oss" också. Själv lyssnar jag på musik i mina lurar tills jag somnar.
Mer
18 år 1 månad sedan #35858 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Lindrar röster?
Är det någon av er som försökt sig på att resonera med sina röster? Tittar man på barn exempelvis som skriker och bråkar så brukar det vara ett skrik på uppmärksamhet, men det kan man ju avbetinga genom att ge dem positiv uppmärksamhet. Om man tänker sig att röster i själva verket är en del av det undermedvetna som vill ha uppmärksamhet, som skriker och bråkar som ett litet barn, så gäller det väl helt enkelt att uppmuntra den delen av psyket så det blir på gott humör och känner sig erkännt. Att helt kallt skjuta undan den delen av psyket blir ju som att kväva en del av sig själv. Det är ju bara att titta på föräldrar som behandlar sina barn så, barnen blir sinnessjuka och deprimerade, eller bråkiga och aggressiva.
Mer
18 år 1 månad sedan #35860 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lindrar röster?
De säger att jag skall hålla mun, det gör jag ju :lol:
Jag skriver istället!
Självklart att jag resonerar och har ett samtal med dem. Det pågår en ständig konversation inom mig. Var tror du jag får allt ifrån? :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum