Nikotin hjälper mot psykos

  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #27035 av Erase
Svar från Erase i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Om man snusar så minskar risken att få parkinsons sjukdom.
Men man kan istället om man snusar få diabetes.
Mer
18 år 6 månader sedan #27046 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Något som är typiskt för AftonblOdet är att vissa tendenser i forskningen blir absolut vetenskap för deras redaktion.
Mer
18 år 5 månader sedan #28244 av Panda
Svar från Panda i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Oj, jag slutade röka (äntligen) för ett par månader sedan och nu har mina hallucinationer och mitt självskadebeteende, samt allmän förvirring, blivit såå mycket sämre. Man börjar ju undra om det hänger ihop. jag vill inte börja röka igen, men jag kanske borde ha nikotintabletter och testa om det hjälper. Hmm

Men som sagt, Aftonbladet ska man nog akta sig för att lita till som källa...
Mer
18 år 5 månader sedan #28250 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Hej Panda
Vad duktig Du är som slutat röka. Starkt gjort.
Att Du mår så mycket sämre har säkert med andra saker att göra.
Sköt om Dig.
Kramiz
Mer
18 år 5 månader sedan #28259 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Jag har läst att mellan 50-90 % av de med schizofreni röker och det är betydligt högre än normalbefolkningen. Att man röker så mycket anses bero på flera faktorer. Men man diskuterar att rökning kan minska negativa och kognitiva symptom, som besvärar många.

På Schizophrenia.com har jag läst några postningar från folk, som försämrats när de slutat röka. Det är bra att sluta röka eftersom det ökar risken för lungcancer och hjärt-kärlsjukdomar. Dessutom är det ganska dyrt också.

Jag tycker inte att du skall börja röka igen, men känner du nikotinabstinens kan du pröva med nikotintuggummi eller snus. Det är billigare och hälsosammare än att röka.
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33559 av Erase
Svar från Erase i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Jag snusar en dosa per dag, för att jag mår bra av det - nån last måste man väl få ha - jag dricker ingen alkohol alls , och om det stämmer att nikotin skyddar mot parkinson och alzhiemers så är väl det bättre att snusa än att låta bli.