Nikotin hjälper mot psykos

Mer
19 år 9 månader sedan #2604 av silverseven
Jag tror inte nikotinet i sig är faligt för hjärtat, då skulle det stå på snus att det skadar din hälsa.
Det är dock otvivelaktigt bevisat att rökning har negativa effekter på hjärt-kärlsjukdommar och givetvis lungsjukdommar.

/S
Mer
19 år 9 månader sedan #2607 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
Det är väl möjligt att nikotin kan hjälpa, men jag tror att cigaretten har ett psykologiskt värde för många.
För mig är det är paus att röka. Jag började röka i gymnasiet och det blev som en mental paus för mig att gå ut ur skolan och det stökiga och ta en cigg.
Mer
19 år 9 månader sedan #2819 av Moonlight
Slutar röka idag, har fått nog av att vara orolig för sjukdomar. Så idag gäller det.
Mer
18 år 11 månader sedan #13968 av Jakob
Svar från Jakob i ämnet Nikotin hjälper mot psykos
skulle man inte då kuna bara ta en vanlig paus istället.
Ungefär som musilmerna ber bön. Man ersätter cigarettrena med en
stunds tystnad fem minuters avslappnigs övning el liknande.
de och lite kaffe är nog lika nyttigt.

Tidningrna kan inte litas på. De pratade om något som var "helt schizofrent" på nyheterna, märk NYHETERNA dom borde ju ha koll på fakt aom någon.Det gör mig ledsen att se medierna sända ut sådana fördomsfulla saker (det finns säkert mer saker osm man onte vet om hjälv man vet ju inte bättre men jag tycker det är fördjävligt)
Mer
18 år 11 månader sedan #13969 av maskrosman
Mer
18 år 11 månader sedan #13970 av maskrosman
Lycka till och kämpa på, moonlight!
Jag håller själv på att försöka dra ner på snusandet nu. Märker att jag snusar betydligt mindre så länge jag är fysiskt aktiv.

mvh
M