Älska sig själv

Mer
5 år 8 månader sedan #1080841 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Älska sig själv
Jag har inga vänner kvar. Bara en, och henne ska jag inte störa.

Jag och min sambo ska träffa någon psykolog imorgon tror jag

Det är fint att du försöker hjälpa Jocke och det behöver du inte göra. Men det visar att du har en vacker själ, ta vara på den
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081388 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Älska sig själv
Jag undrar om Jantelag att det kanske handlar om vitaminer och mineraler brist i huvudet på folk? Tänkte att min mamma och styvpappa och släkten hade nån slags vitamin och mineral brist när de tvångsintog mig till psyket våren 1990. Jag har i alla fall "knarkat" vitaminer och mineraler sen 1990-talet så kom inte och säg att jag har brist på det ena och det andra.

Utomjordingen skrev: Håller med om att Jantelag är hemsk! Var väldigt utsatt för Jantelag när jag var ung när det gäller min släkt, även utav min mamma och styvpappa. Blev psykisk sjuk av den anledningen också.

"Jantelagen[redigera | redigera wikitext]
Du skall inte tro att du är något.
Du skall inte tro att du är lika god som vi.
Du skall inte tro att du är klokare än vi.
Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
Du skall inte tro att du vet mer än vi.
Du skall inte tro att du är förmer än vi.
Du skall inte tro att du duger till något.
Du skall inte skratta åt oss.
Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
Du skall inte tro att du kan lära oss något.
I boken tillfogas senare ett elfte bud, som brukar kallas ”Jantelagens strafflag”.[2] Den är formulerad som en fråga och lyder:
11. Tror du inte att vi vet något om dig?"

"Wiki"

Jag undrar om inte dom som är självgoda och högfärdiga blir extra utsatta för Jantelag - eller?

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081394 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Älska sig själv
Jag tror man älskar sig själv mer vissa dagar än andra! Har man presterat ngt eller klarat ngt på eget självständigt sätt så mår man bättre! Att sköta sin hygien som att duscha eller klippa håret kan också inverka på hur man mår! Jag tror de flesta människor vill se så tilldragande ut som möjligt! Jag skulle behöva gå ner lite i vikt! Jag är inte fet men kraftig! Går jag ner 10 kilo så kommer jag tycka om mig själv mera!
Mer
5 år 8 månader sedan #1081395 av rymd
Svar från rymd i ämnet Älska sig själv
det du säger Drummer är sjukt bra
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081398 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Älska sig själv
Jag har alltid varit hygienist! Jag rakar mig stort sätt varje dag - vet inte ens hur jag skulle se ut med stubb/skägg!? Jag badar och lukat gott varje dag - så jag fattar inte på ett sätt att man ogillar detta? Alltså, om man är fin och ren dagligen så ska andra trycka ner en... .
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081400 av rymd
Svar från rymd i ämnet Älska sig själv
Samma Utomjordingen, jag duschar varje dag och luktar gott.

Ingen kan trycka ner mig, men många har försökt