Hur fungerar era relationer med andra?

Mer
7 år 4 månader sedan #886942 av Nissegossen

cecilia76 skrev: Jag har varit oerhört besviken på att jag inte fick vara hos min biologiska mor och far. Det har präglat mig för mycket. Har inte kunnat släppa in andra in på livet. För hög skyddsmur.

Snälla du, kan jag inte hoppa över, söker jag dörren!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886982 av Cosmos
Jag har en minst sagt komplicerad social förmåga. Visst, jag kan sitta och skämta och dumprata, men inne i mig bara dundrar ångesten. Under uppväxten var jag bara fel vartän jag befann mig, inte minst inom familjen. Där fick jag en roll som "den konstiga". Jag växte upp med min halvbror men som vuxna har vi inte haft mycket kontakt. Min halvsyster kan vara min mamma och betraktar mig som en fluga på väggen. Har ingen som helst kontakt med henne och är glad för det. Hon är en överlag elak människa. I övrigt "har" jag ingen släkt. Mina föräldrar är döda och håller med Geta om att det känns friare sedan de försvann.

Men jag har haft flera längre kärleksrelationer, så även nu.
Mer
7 år 4 månader sedan #886984 av Recard2016
Mina relationer fungerar o har alltid fungerat på ett sätt; Jag tar all kontakt och mina s.k vänner kontaktar aldrig mig. Bortsett från när jag var liten då kanske.
Mer
7 år 4 månader sedan #887030 av mopa
Har svårt med relationer. Umgås nästan bara med folket på kontaktgruppen. Några föräldrar eller släkt har jag inte.
Mer
7 år 4 månader sedan #887099 av krokus

Prosit skrev: Hur fungerar det för dig relaterat med dina föräldrar, syskon, släkt, vänner, tjej/kille?

Ingen kontakt med pappa. Mamma och två av mina syskon träffar jag ibland. Släkt träffar jag mycket sällan. I och med att jag har lite svårt för att "bara prata" i telefon ringer jag nästan enbart när jag vill något. Vet inte om det är inbillning eller inte, men det är sällan någon av mina syskon som svarar när jag ringer.

Jag blir nervös när jag pratar med personer som jag inte känner så väl, ofta får jag tunghäfta och det kommer bara konstiga ljud istället för ord. Pinsamt ju.

Överlag har jag lite svårt med relationer. Personkemi är mycket viktigt för mig, både när det gäller vänner och kärleksrelationer.
Mer
7 år 4 månader sedan #887105 av Geta
Jag kände ett så stort ansvar för mina föräldrar, medan de levde.
Det kändes tungt.