D-vitamin effektivt vid psykos+ depressioner+suicidal+ kognitiva problem+ agora!

Mer
5 år 6 månader sedan #1096316 av Rrusheflower
Det finns dyrare på apoteken annars finns det d-vitamin brustabletter på ica vid shampoona.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096341 av Admin1
Brustabletter brukar vara dyra. Vanliga vitamin D tabletter på apoteket kostar nog bara 50-60 kr för 100 st.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097135 av Zoidar
D-vitamin finns rikligt i Lax, men finns också i mindre mängd i ägg.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Zoidar.
  • Lester
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097143 av Lester
Ja jag vet Zoidar! Men ärligt talat så äter jag inte kött försöker undvika det! Ja Admin1 jag tittade på apoteket efter d-vitaminer och det kostade 90 kr och tyckte det var dyrt!

Ja jag får kolla på hemköp!

Klanggedin ja forskning visar att tillskott är inte bra men att d-vitaminer var ett undantag!
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Lester.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097218 av Admin1
Det finns multivitamin tabletter, som innehåller dagsbehovet av vitamin D också och som kostar dryga 100-lappen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097264 av Nissegossen
mest köper jag c- vitamin.

Jag kan säga ang C-vitamin har vi lärt oss i citrusfrukt, bristsjukdomen är skörbjugg, Nordamerikanska infödda nativ American de hade inte tillgång till citrusfrukter men de hade lärt sig att tugga på årsskotten på tall och gran det är syrligt och om man lägger dem i varmt vatten det får inte koka då försvinner det nyttiga C-vitaminet det brygger man ett välsmakande te på och det är sött. Repar man årsskotten under en marsch utan mat bildas ketoner i blodet, min utbildare sade att han tog och tuggade på och han hade normala blodvärden och de andra hade ketoner i blodet. Under marschen hade de sjukvårds personal med sig som tog blodprover

Ett tips till, förr vid skolor och skolgårdar fanns/finns nyponbuskar så ta dem kärna ut gör nyponsoppa det om något i Sverige har C-vitamin. Samma där det får inte koka och den som har smärtor i lederna skall absolut ha nyponsoppa då det smörjer leden. kan rekommenderas Engelska namnet är Rose-Hips de visste redan vad nypon var bra till när de satte namnet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen. Orsak: Tillägg