D-vitamin effektivt vid psykos+ depressioner+suicidal+ kognitiva problem+ agora!

  • Lester
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095026 av Lester
Nissegossen hur mycket blodpudding behöver man äta för att få i sig tillräckligt med d-vitaminer?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095056 av Admin1
Ungefär 50 % med schizofreni har för lågt vitamin D. Artikeln du refererar till visar att brist på vitamin D vid schizofreni gav nästan 3 gånger större risk för självmord, nästan 3 gånger större risk för torgskräck och 2,5 gånger större användning av antidepressiva. Däremot är det inte visat att tillskott av vitamin D kan motverka detta. När vården tar blodprov brukar de mäta vitamin D. Jag har ätit multivitaminpreparat med dagsbehovet av vitamin D, men jag vet inget om vilken effekt det har haft på mig.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095403 av Richard
Jag hade alldeles för lågt D-vitamin.
75–125 nmol/l anges som optimal nivå. Jag hade endast 9 nmol/l... Nu skriver läkaren ut 2 tabletter (800 IE st) Divisun till mig. Det finns även att köpa receptfritt, men det heter nått annat, typ bara D-Vitamin.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095418 av Nissegossen
Nissegossen hur mycket blodpudding behöver man äta för att få i sig tillräckligt med d-vitaminer?

Har ingen som helst koll prata med en som kan näringslära de borde kunna svara på din fråga. Jag tog och köpte ett kosttillägg med D-vitamin men om man tar den med med kalk kan du få förkalkade lungor avstå från kalken och numera får jag D-vitamin utskrivet av min psykiatriker samt även B-12 detta på psykiatrikers eget tänk. Jag vet sedan tidigare att det händer något i hjärnan som gör att den som tar B12 (Behepan; Gärna injektion) Det gör att man blir bättre till humöret om man får B-12 eller då Behepan.

Blodpudding stek den i skivor tillsammans med stekt fläsk ta gått om lingon på, gott

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095875 av Richard
Ja, jag var hos doktorn i fredags o fick en lapp om att lämna nya prover, vilket jag ska göra inom kort.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096105 av Recard2016