slagsmålet hänger i Luften!

Mer
3 år 8 månader sedan #1270919 av krokus
Pimed,
Jag vet inte vad som är bäst, försvara sig eller inte. Det finns rånare som inte nöjer sig med värdesaker, som helt plötsligt hugger med kniv. Läskigt! :(
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270920 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet slagsmålet hänger i Luften!
Jo det är sant! Oftast väljer vi rätt läge i försvar per automatik men det kan gå snett!
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1270950 av Nissegossen

krokus skrev: När jag blev rånad för några år sedan försökte jag försvara mig. Jag hade inte en chans mot fyra stycken. Jag fick en hel del slag både framifrån och bakifrån. Läkaren på sjukhuset frågade om de hade något tillhygge, men jag tror inte det.

Jag skulle vilja kunna försvara mig själv, men mot fyra stycken tror jag att till och med Alexander Gustafsson får det svårt.

Krokus jag tror du gillar sporten, den heter på det språket falla mjuk. Det var buddhistmunkar de fick inte skada en angripare, men man måste kunna freda sig. De gjorde som så det lärde sig självförsvars tekniken falla mjukt, Judo, de fick inte skada angriparen, men de lärde sig munkarna tekniken judo. Borde jag själv lära mig på gamle dar då jag nog lärde mig känna min kropp och om jag ramlar kan jag ju använda tekniken att falla mjukt i dag faller jag och kan inte ta emot när jag faller det är det jag behöver lära mig självförsvars sporten samt kunna försvara mig mot angripare

Jag värjer mig mot att bli misshandlad, jag vet inte hur slåss, men vet hur man dödar en människa på ett eller två slag. hoppas innerligt att jag inte tar hjälp av det, jag själv skulle inte tolerera det hos mig själv

Jag säger endast gå inte på mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272262 av krokus
Nisse,
Jo, jag har funderat till och från att börja med jujutsu eller liknande. Men det har inte blivit av. :?
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1272282 av Zoidar

krokus skrev: När jag blev rånad för några år sedan försökte jag försvara mig. Jag hade inte en chans mot fyra stycken. Jag fick en hel del slag både framifrån och bakifrån. Läkaren på sjukhuset frågade om de hade något tillhygge, men jag tror inte det.

Jag skulle vilja kunna försvara mig själv, men mot fyra stycken tror jag att till och med Alexander Gustafsson får det svårt.


Låter ju inte klokt! Vi får kanske börja bära pistol som USA.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1. Orsak: Ändrat bildstorlek till 300px.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272291 av Nissegossen
Att kunna Judo är bättre man skadar inte motståndaren precis inom Buddhismen, men man kastar ned motståndaren i marken, på det om man är skicklig är 5 man inte för många efter några turer nedslängda på marken lär de ge sig och sticka, de gav sig på fel kvinna i det här. Som polisen när 5 man blivit slagna av en man och de ville göra en polisanmälan, polisen gapskrattade åt dem, de gav sig på fel man

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum