slagsmålet hänger i Luften!

Mer
3 år 8 månader sedan #1270889 av Nissegossen
Om jag får säga om mig själv, den text jag skrivit som heter bältespännarna där jag, den andre också jag, jag vill agera exakt så då jag såg synen, detta för att det bästa jag kan göra är precis vad Jesus lär oss hur vi skall göra. hys ingen rädsla och som han säger förlorar livet för mina ords skull, får han livet tillbaka om han ändock dör för mina ords skull. Lejonhjärta i vad du skriver håller jag dig högt
www.viska.se/kunena/tvngsvrd-och-rttspsy...inte-fienden?start=8

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1270909 av Zoidar
Sämsta måltiden. Slagsmålet :lol:

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 8 månader sedan #1270911 av Geta
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270912 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet slagsmålet hänger i Luften!

Vittrad skrev:

Lejonhjärta skrev: Jag blev ofta slagen under min uppväxt. Just därför slog jag aldrig andra barn, jag ville inte att någon annan skulle må som jag mådde efter en misshandel.

Våld är aldrig ok!


Inte ens i självförsvar under en pågående våldtäkt eller misshandel?


Våldtäkt är lite mera komplicerat än så. Många ggr är offret för paralyserad av rädsla att försöka försvara sig under pågående våldtäkt. Som en chock i skräck. Och det är så våldtäkter sker.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270913 av krokus
När jag blev rånad för några år sedan försökte jag försvara mig. Jag hade inte en chans mot fyra stycken. Jag fick en hel del slag både framifrån och bakifrån. Läkaren på sjukhuset frågade om de hade något tillhygge, men jag tror inte det.

Jag skulle vilja kunna försvara mig själv, men mot fyra stycken tror jag att till och med Alexander Gustafsson får det svårt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270916 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet slagsmålet hänger i Luften!
Modigt Krokus! När jag blev rånad då gav jag allt frivilligt.