slagsmålet hänger i Luften!

Mer
3 år 8 månader sedan #1270775 av Vittrad

Lejonhjärta skrev: Jag blev ofta slagen under min uppväxt. Just därför slog jag aldrig andra barn, jag ville inte att någon annan skulle må som jag mådde efter en misshandel.

Våld är aldrig ok!


Inte ens i självförsvar under en pågående våldtäkt eller misshandel?
Mer
3 år 8 månader sedan #1270780 av Nissegossen
Var mitt i natten i Östra Nordstan plötsligt kom en knarkare av samma storlek och vikt som jag. vi hamnade panna mot panna jag sänkte huvudet för att inte få en dansk skalle, vi stod där och tjafsade bortåt 5 min, sedan rykte han tillbaka sitt huvud och vi gick varsin väg. Jag har både stått vakt och även haft garderoben på krog, har inte varit i slagsmål vuxen ålder, men man måste i skolan som pojk freda sig, man tar ledaren och det är att man tar ledaren och där sätter man de knep man kan. att man inte bangar för trycket man visar resten att man tar ledaren så respekterar resten en

Respekt är inget man får för att man kräver det. Helt fel, respekt får man för att man har visat sig förtjänat respekten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1270808 av wasp
Svar från wasp i ämnet slagsmålet hänger i Luften!
Har aldrig slagit någon i vuxen ålder, men i låg och mellanstadiet slogs jag med klassens bråkstakar. De var ute efter att bråka!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270844 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet slagsmålet hänger i Luften!
Jag slog ned dom som mobbade mej. Då slutade dom. Sedan som vuxen har jag slagit en flaska i huvudet på en som misshandlade mej då slutade han.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270846 av Nissegossen
Att de frågade mig på krogen, då personal och då ägare i flera år sett hur jag gjort, hur jag löste varje konflikt jag hamnade i, det var för att jag aldrig såg spänd ut, som skulle var inledningen till att det skulle bli handgemäng, jag var lugn som alltid och jag pratade så att den andre förstod att det gick att lösa utan att smälla på varann. Jag satt vid röd gubbe och väntade på grönt när några glin stökade runt just där. Jag såg på en av dem hur han såg på mig jag var ju inte dummare än att jag förstod att han gärna ville gett mig en spark i huvudet just grönt reste mig upp hade pallen i näven. Då utbrast han, vad stor du var. Jag var ju snabb på att ställa mig upp och satte pallen i kärran lätt åtkomlig av mig. Jag tror att han förstod hur rörlig jag är.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1270866 av Lejonhjärta

Vittrad skrev: Inte ens i självförsvar under en pågående våldtäkt eller misshandel?


Eeh, vad tror du själv?