Kan någon hjälpa mig att sluta tänka?

  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5210 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Kan någon hjälpa mig att sluta tänka?
Hasse! Om du mår bra av att tänka så får du gärna göra det... jag mår inte bra av det längre. jag får huvudvärk och ibland så mår jag illa i kroppen. jag strävar efter att komma ned i min kropp mer nu. Och nej jag tror inte att det bara blir ett tomrum eller ett svart hål när man slutar tänka. Jag tror att vi är så mycket mer.
Mer
19 år 6 månader sedan #5211 av Isa-Alise
Avslappning kanske kan hjälpa... jag brukar lyssna på lugn musik och värma en doftande olja, aromaterapi... massage tycker jag också funkar bra... det ger avslappning... jag blir lugn och ro fylld av det... och kan bara vara istället för att tänka eller göra så mycket... varma bad... gärna med en doftande badolja eller ett tänt ljus... eller en stilla stund ute i naturen där tystnad och lugn kan få fylla sinnet...
  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5219 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Kan någon hjälpa mig att sluta tänka?
Jag tror att det är kärlek som finns under tankarna. Jag börjar känna det nu...
Mer
19 år 5 månader sedan #5288 av pi
hej solblomma.
eftersom jag älskar att måla så brukar jag ta upp penseln så snart jag börjar få känningar av att det kan komma en massa tankar. jag brukar nämnligen få vissa förvarningar om att mitt humör kommer att förändras. då den här ofantliga mängden av tankar kan störa ens personlighet så att man blir arg på sig själv så brukar jag underhålla mig själv för att slippa fundera.
du kan tex syssla med städning- funkar i alla väder och kläder. du kan möblera om, sortera saker, lyssna på mycket hög musik eller som jag : måla. Måla en vägg, dekorera om ett rum eller bara ringa en vän. har du inte många av den sorten kan du försöka umgås med din familj. de kan göra dig på bättre humör.
lycka till //norrbotten
Mer
19 år 5 månader sedan #5625 av ninni
Svar från ninni i ämnet chilla
Någon här föreslog att "chilla" lite! Är det det samma som att röka lite hasch? I så fall vill jag varna för det å det skarpaste! Om man inte har varit psykiskt sjuk innan så kan man definitivt bli det av den "medicinen". Lyssna på en som själv har erfarenhet av det och höll på att hamna på "dårhus"!

Förmodligen hade jag väl ändå drabbats av denna förlamande, förtärande ångest, men haschet utlöste det.
Så, ivög med allt vad knark heter för oss med anlag för psykisk sjukdom!!!!


ninni :!:
Mer
19 år 5 månader sedan #5886 av Moonlight
lyssna på musik