Psykos/Panik - cannabis.

Mer
16 år 11 månader sedan #76367 av iatros
Svar från iatros i ämnet Psykos/Panik - cannabis.

Nissegossen skrev: När jag var tjugo tre år sade jag för mig själv; Nisse du har blivit fast för tobaken och alkoholen, inte en grej till!

Det har jag hållit trots att jag var hemma hos en tjej snart efteråt som ville att hon och jag skulle dela på en Hasch pipa! Vi var ensamma hemma i en stor villa i ett mycket fashionabelt kvarter i Göteborg, hennes pappa var advokat. Nå, i alla fall sade jag nej och då sade hon då får du gå! Jag gick!

De enda droger jag prövat är ju det som skrivs ut på psyket, s.k hispa tjack!

Jag är fortfarande lite bitter över att behöva tala om att jag måste ha den medicin vi tar!

Hörde för några år sedan att hon hällt över sig tändbar vätska och tänt eld på sig i sin lägenhet! Mao hon begick självmord!


Det var starkt av dig Nisse, att kunna stå emot. Det andra du berättar låter väldigt tragiskt, fy. Men det bekräftar också en del av resonemanget att de flesta som tar droger inte mår helt bra psykiskt.
Mer
16 år 11 månader sedan #76371 av Nissegossen

iatros skrev:

Nissegossen skrev: När jag var tjugo tre år sade jag för mig själv; Nisse du har blivit fast för tobaken och alkoholen, inte en grej till!

Det har jag hållit trots att jag var hemma hos en tjej snart efteråt som ville att hon och jag skulle dela på en Hasch pipa! Vi var ensamma hemma i en stor villa i ett mycket fashionabelt kvarter i Göteborg, hennes pappa var advokat. Nå, i alla fall sade jag nej och då sade hon då får du gå! Jag gick!

De enda droger jag prövat är ju det som skrivs ut på psyket, s.k hispa tjack!

Jag är fortfarande lite bitter över att behöva tala om att jag måste ha den medicin vi tar!

Hörde för några år sedan att hon hällt över sig tändbar vätska och tänt eld på sig i sin lägenhet! Mao hon begick självmord!


Det var starkt av dig Nisse, att kunna stå emot. Det andra du berättar låter väldigt tragiskt, fy. Men det bekräftar också en del av resonemanget att de flesta som tar droger inte mår helt bra psykiskt.


Ja, jag vet att det är inte bra att jag går ut med, att det är fy! Men i detta fall ville jag inte undanhålla sanningen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 11 månader sedan #76374 av Nissegossen
Strax efter att jag hört det, så talade en annan tjej om att hon nyligen fått en lägenhet i samma område. Så, jag lade ihop två och två och fick en chock!

Jag teg dock som muren när hon sade, som fick lägenheten, att det brunnit i den och att den hade blivit renoverad!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 11 månader sedan #76390 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykos/Panik - cannabis.

Geta skrev: Är det sant att man stannar upp i den psykiska utvecklingen, om man tar hasch under ungdomsåren?


Det har jag inte läst, men om man använder cannabis i tonåren så kan risken att få schizofreni fördubblas. Den är i och för sig bara 1 % normalt. 8 % av schizofrenin tros orsakad av cannabis.
Mer
16 år 7 månader sedan #92918 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Psykos/Panik - cannabis.
Allmän droganvändning och också alkohol är triggande för psykiska problem... tex panikångest och gränspsykos... Jag själv hade ett helvete i två månader... efter att ha rökt hasch och snetänt kom det veckan efter en flashback som satt i i två månader... jag var paranoid och skakade hela tiden. Dessutom fick jag ingen hjälp av psykiatrin, jag hade ju knarkat liksom, det var inte så allvarligt...

Dom som påverkar oftast mycket negativt av droger är personer med svagt psyke... använder man droger är man deprimerad på ett eller annat sätt och har svagt psyke... men vissa har extra svagt och det är verkligen inte värt att riskera för lite hasch... men det är väldigt gott :(
Mer
16 år 7 månader sedan #92920 av X
Svar från X i ämnet Psykos/Panik - cannabis.
När jag satt på pusselfabriken så fanns där en hel del cannabismissbrukare (även jag var en). Men inte en enda alkoholist.