Psykos/Panik - cannabis.

  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #93060 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Psykos/Panik - cannabis.
Och synden straffar sig själv eller? Nä jag anser inte att ringa narkotikabrott är mera synd än grovt skattebrott. Kronofogden, skatteverket, m fl kommer att hålla med mig.
Mer
16 år 7 månader sedan #93073 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet fråga

Alcoa Ranger skrev:

mary skrev: Hej allihopa jag har en före detta pojkvän som under flera år anklagat mig för att lura honom på pengar. till slut bröt vi upp för jag klarade inte av att leva med honom , trots att jag älskar honom. Han bor nu i källaren i mitt hus. Han har egen ingång och kan leva ett eget liv om han vill. Förra veckan fick han några otäcka spel; han trodde jag skulle döda honom och då han inte fick tag i en kille via telefon trodde han att han blivit undanröjd. Då först fattade jag att han faktiskt var sjuk och fick med honom till psyket. Han fick syprexa och snart var alla mördare borta. Någon av er har säkert liknande upplevelser, hur kan jag hjälpa honom. jag tycker oerhört synd om honom, han är ju livrädd.
Han använder hasch ibland och jag tycker att det är enda gången han är riktig, sann och ärlig. Då ser han sig som han är. Jag vill inte lägga något plus för någon drog men detta är vad jag sett. Han har också använt starkare droger i sin ungdom..
Kan man hjälpa på något vis?




Nej. Pundare är det kört för.

Det är synd om människor som tvingas ta psykmediciner för att kunna leva ett någorlunda drägligt liv, men självupptagna, värdelösa, karaktärslösa heroinister och slaskpundare som valt att punda själv ska man inte känna någon sympati för. Låt eländena gå under, menar jag.


Jag vill säga att de flesta läkare tycker nog så, men jag är av den åsikten, att även om det är själv fövållat skall man hjälpa personen ifråga!

Det borde vara som vid självmords försök att man tar in patienten och hjälper den med magpumpning och hela köret!

Detta med att hjälpa någon och inte titta på vilka konsekvenser det fått att en patient självmedicinerar och därför fått en skada eller sjukdom borde vara i lag tvingande! Se förövrigt läkaretiska regler!

lakaremedgranser.org/default.asp?1
www.google.se/search?hl=sv&q=+ur ... %B6k&meta=
Se där gärna på den om barn och ungdoms psykiatrin, den går endast att öppna med word och går inte att länka direkt till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #93076 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Psykos/Panik - cannabis.
Man får röka på allmän plats...
Mer
16 år 7 månader sedan #93106 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fråga

mary skrev: Hej allihopa jag har en före detta pojkvän som under flera år anklagat mig för att lura honom på pengar. till slut bröt vi upp för jag klarade inte av att leva med honom , trots att jag älskar honom. Han bor nu i källaren i mitt hus. Han har egen ingång och kan leva ett eget liv om han vill. Förra veckan fick han några otäcka spel; han trodde jag skulle döda honom och då han inte fick tag i en kille via telefon trodde han att han blivit undanröjd. Då först fattade jag att han faktiskt var sjuk och fick med honom till psyket. Han fick syprexa och snart var alla mördare borta. Någon av er har säkert liknande upplevelser, hur kan jag hjälpa honom. jag tycker oerhört synd om honom, han är ju livrädd.
Han använder hasch ibland och jag tycker att det är enda gången han är riktig, sann och ärlig. Då ser han sig som han är. Jag vill inte lägga något plus för någon drog men detta är vad jag sett. Han har också använt starkare droger i sin ungdom..
Kan man hjälpa på något vis?


Du kan ju finnas tillhands om han vill träffa eller prata med dig. Om han har schizofreni, så brukar det ofta tyvärr leda till social isolering. Det kan bero delvis på att man då får problem att sortera och hantera sinnesintryck. Man skall tänka på att vara tydlig och kortfattad, samt inte att prata fort. Man skall också undvika att vara kritisk, fientlig och överengagerad. Många är också stresskänsliga och blir försämrade av stress.