Grandiosa vaneföreställningar

Mer
15 år 4 månader sedan #169997 av Saari
En del av mig vill svara i den här tråden och säga att jag haft tankar om att jag skulle vara vår nästa profet, men jag vet inte om det faktiskt är sanning eller vanföreställt.
  • cn
  • Besökare
  • Besökare
15 år 4 månader sedan #171455 av cn
en gång när jag var sjuk såg jag en stjärna som simmade på himlimlen en
samt att andra stjärnor blinkade rött tillvarandra och det var som himlen
sänktes ner mot jorden
  • Pt
  • Besökare
  • Besökare
15 år 4 månader sedan #171473 av Pt
Svar från Pt i ämnet Grandiosa vaneföreställningar
Då jag hade mina gränspsykoser (10-15 gånger) på nittiotalet, hade jag upplevelsen att jag var självaste Krisnans reinkarnation,selvaste universums härskare :lol: inte mindre :lol: .till råge var jag inte ens intagen !! Jag tycker att detta var ganska roligt erfarenhet,jag snurrade till att jag läste för mycket österlänska filosofi!!
Mer
15 år 4 månader sedan #171531 av AnnKatarin
När jag var i psykos trodde jag att jag hade Guds mobil....Gosh vad pinsamt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 4 månader sedan #171540 av Jocke
Jag trodde och tror fortfarande att gud vilseleds av ondskan, som förkläder sig som en ulv i fårakläder. Därför är det nog så att jag inte kan ha förtroende för ngt som springer andras ärenden. Jag tror snarare på att gud kan vara en form av materia som som existerar som ett logiskt och kanske den felande länken till det goda, uppriktigt jag kan inte förstå allt det som rör sig i människors huvuden. Vad jag inte gillar och som försätter mig i vanmakt, är att ondskan rör sig tämligen öppet i människors medvetande. Det är ju så uppenbart i vissa fall, men ingen törs säga emot, för då kanske man förlorar det som är gott för en själv?
Ja, godhet kanske finns? Däremot tycker vissa att dem representerar ngn form av sanning, men jag gissar enbart till att sanningen kan vara relativ?
Enklast kanske man säger att gud representerar sanningen, men vad följer den för spår?

Vars är världen på väg?