Röster som sängkamrat

  • milla
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10736 av milla
Svar från milla i ämnet Röster som sängkamrat

AvalonC skrev: Om du somnar in snabbt på kvällen så slipper du höra rösterna, det tycker jag låter mer logiskt, än att du ska behöva ligga och vänta på att sömnmedlet ska hjälpa.


Var det till mig?
Isåfall..

Somna in snabbt på kvällen låter ju väldigt klokt och förståndigt eftersom man då kan slippa rösterna.
Men det ju inte så.

Ljuden väcker mig precis innan jag somnar.
Så pass att jag verkligen anstränger mig för att somna om.

Har pratat med min läkare och säger att det är "normalt" att höra ljud innan man somnar.
Han tycker att jag ska fortsätta med propavanen.
Jag ville då inte gå på honom mer med mina sömnproblem, eftersom han redan bestämt sig för en åsikt och skulle då vända mina försök till att jag är mer intresserad av att få sömntabletter.

Så jag får se med tiden var detta leder till...
  • mistafred
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11718 av mistafred
Svar från mistafred i ämnet vakendröm
hej....
jag har precis samma problem, man hamnar lixom i en dröm när man fortfarande är vaken och när man märker vaknar man upp igen och svettas till sen blir man jävligt rädd??
är det så du har det??
det är då jobbigt iaf.
  • Sad
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15171 av Sad
Svar från Sad i ämnet Röster som sängkamrat

Nissegossen skrev: Hej Milla! Det är många som har de problem som du skriver om.
Admin har skrivit om detta vid ett flertal tillfällen. Du kan gå in på forum här på sajten och leta. Jag försökte på sök efter hypnagoga hallucinationer men fann inget. Men som sagt det finns, om man letar efter det.

Du skall nog inte ge det uppmärksamhet då brukar det försvinna. Ett sätt som jag brukar göra och det är att sätta på mig hörlurarna och sätta på bra musik. Då kan jag även somna med musiken på.


Fast hypnagoga tar sig väl mer i uttryck som passiva ljud liksom, det händer väl inte att dessa är uppmanande och så ? Kanske jag som har missupfattat
Mer
18 år 11 månader sedan #15172 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster som sängkamrat
Hej Sad! Det står lite granna på Paranormal. se, du får en länk dit;

paranormal.se/topic/hypnagogt_tillstand.html

Eftersom jag gjorde ett sök på Google.se så får du länken dit också;

www.google.se/search?hl=sv&q=hyp ... oner&meta=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Sad
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15185 av Sad
Svar från Sad i ämnet Röster som sängkamrat
Tack tack. Jag kan redan en hel del om hypnagoga/hypnapompa och sömsparalyser och nattskräck osv, det var bara den detaljen jag undrade om ;)..

Det är lite konstigt men varje gång jag blir deppad under en längre tid ( vilket har hänt två gånger på två år ungefär) så läser jag MYCKET fakta om diverse områden.. Jag har mina depressioner att tacka för att jag kan så mycket om olika preparat, kroppen/sjukdomar och sömn.. Jag lär mig om olika saker, det är som en självterapi och det funkar ofta!
Mer
18 år 11 månader sedan #15245 av bara_på_låtsas
du bör akta dig för stilnoct, eftersom den är så fruktansvärt lätt att få hallucinationer av. Det är också därför den är så populär i missbrukskretsar.

och jag antar att du inte vill ha en medicin som förvärrar dina problem?