Synhallucinationer

Mer
18 år 6 månader sedan #23601 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Synhallucinationer
När jag mådde sämre i vintras såg jag ofta hur ansikten på främmande människor förvrängdes och liknade någon jag kände... skuggor på väggarna fick liv och rörde sig, blev rörliga bilder... det var obehagligt, speciellt att ta fel på människor...
Mer
18 år 5 månader sedan #26803 av anglabarnet
Svar från anglabarnet i ämnet Synhallucinationer

Mhortz skrev: Hejsan.
Jag undrar bara om jag e den enda människan här som har syner?
E det ovanligt att ha det, mina syner plågar mig större delen av dagen.
Utan dom hade jag säkert kunnat jobba som normalt men inte då.
Snälla svara, e lite orolig just nu...
:(



nej, du är då inte ensam.....
Mer
18 år 5 månader sedan #27882 av Panda
Svar från Panda i ämnet Synhallucinationer
Jag har oerört mycket synhallucinationer. När jag var liten var det mest hörselhallucinationer. Dock är jag inte säkert diagnostiserad som schizofren nu längre. De vet inte vad som är fel på mig alls. Jag har vissa symptom väldigt starkt, men andra inte alls, verkar det som. Men synhallucinationer har jag haft så mycket att de nästan blivit en naturlig del av mitt liv. Ibland blir det lite roligt när man inte vet vad som är äkta och hallisar. En gång såg jag t ex tre elefanter på stan och trodde att det var en hallucination, men så var det faktiskt riktiga elefanter!
Mer
18 år 5 månader sedan #28086 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet Synhallucinationer
Jag har väl en del synhallisar, men mest e det hörselhallisar. Alltid handlar allt om mej, e det smickrande mår jag bra av det, men är det taskigt o förlöljigande som det är för det mesta knäcker det mej verkligen.. Försöker tänka bort det, men när jag väl har "hamnat i centrum" kommer jag inte ur det, förrän jag kommer hem och kan stänga och låsa om mej.
Mer
18 år 5 månader sedan #28283 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Synhallucinationer
Jag prövade hypnosterapi mot sömnbesvär... man la in suggestioner som skulle verka på natten... men jag sov inte... utan fick mycket synhallucinationer på dagen istället av hypnosen...