Förutspå framtiden?

Mer
18 år 7 månader sedan #21445 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förutspå framtiden?
Vid schizotyp personlighetsstörning förekommer bl.a magiskt tänkande och övertro. Schizotyp anses ibland kunna utveckla schizofreni och det tillhör schizofrenispektrumet tillsammans med schizoid och schizofreni.
  • amanda
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22287 av amanda
Svar från amanda i ämnet förutspå framtiden
Att kunna förutspå framtiden är inget sjukdomstecken, jag har kunnat det ibland och jag är inte psykotisk. Förklaringen till det tror jag är att man kan skicka ut sitt medvetande både i tid och rum och på så sätt inhämta information som man inte kan få genom sina fysiska sinnen. Om ni kan förutspå framtiden, var glada, ni är synska och kan ha stor nytta av den förmågan.
Amanda
Mer
18 år 7 månader sedan #22302 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Förutspå framtiden?
Jag vet inte om jag är synsk, men jag kan förutspå olika case för framtiden och ge odds på casen oavsett hur det nu är med synskheten.

det är inte så svårt.
Mer
18 år 7 månader sedan #22333 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förutspå framtiden?
Gäst! Statistik?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 7 månader sedan #22334 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Förutspå framtiden?

Nissegossen skrev: Gäst! Statistik?


Ja, och logiska slutsatser.

Tex kan oljan lätt gå upp enormt om Houston drabbas hårt nu. Men egentligen är det en global raffinaderibrist samt ökad efterfrågan i Asien som gör att spekulanter bettar på.
120-150$ kan man nog räkna med.

Nånstans där börjar det ta emot *för mkt* för konsumenterna så konsumtionen börjar droppa och dessutom blir det kris, alla måste verkligen tanka för alla pengar. Då har du en större kris på G samtidgt som budgetunderskoten redan är ganska stora, då blir det indragningar, stagflationen börjar, riksbanken är maktlös, men måste kanske agera, då inflationen kommer av energi, hyror, imporetrat gods osv.
Läge att sälja fastighetsmarknaden just före.

men där är vi inte ännu.
troligt case dock.
Mer
18 år 7 månader sedan #22337 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Förutspå framtiden?
Sex oljeraffinaderier i Texas har stängts i väntan på Rita, som väntas nå land på lördag. Tillsammans med de fyra raffinaderier i Louisiana som fortfarande är stängda efter Katrina står de för 14 procent av USA:s raffineringskapacitet.
Hundratals oljearbetare har evakuerats från oljeplattformar i Mexikanska golfen, som står för en tredjedel av USA:s årliga oljeproduktion.




Utlåningen till småhus har under den senaste tolvmånadersperioden ökat med 12 procent och utlåningen till bostadsrätter med 26 procent.
Sammanställningen visar också att utlåningen till småhus ökade med 38 miljarder kronor och utlåningen till bostadsrätter med 14 miljarder kronor. Motsvarande siffror för maj-augusti i fjol var 26 respektive 11 miljarder kronor.
För flerbostadshus fortsätter den långsiktiga trenden med minskad utlåning.
När det gäller hushållens bolån har de under 2000-talet ökat från 582 miljarder kronor till 1 026 miljarder kronor, en ökning med 76 procent. Till följd av räntenedgången har dock hushållens totala räntekostnader för bolånen ökat betydligt mindre, eller med cirka 7 procent.Bankföreningen ser inga tecken på att utlåningen till bostadsköp håller på att mattas av.