Paranoia och skrämmande röst

  • Abblie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1414 av Abblie
Svar från Abblie i ämnet Ja det är jobbigt
att känna sig iakttagen och att andra kan läsa ens tankar hela tiden. Men det börjar bli bättre, ska få en stödperson och kontakt med öppenvården. Har ju varit inlagd i två månader.
Mer
19 år 11 månader sedan #1426 av Admin1
Isa-Alise,

Som alternativ till fiskoljekapslar kan man äta två mål sill eller lax i veckan. Då får man i sig ungefär 1000 mg Omega-3 fettsyror per dag. Jag tror själv att odlad lax är bäst att använda för sillen kan variera en del under året i omega-3 halt. Pröva också att ta vitamin E kapslar samtidigt som fiskolja. Omega-3 fettsyrorna är oxidationskänsliga och vitamin E har en antioxidationseffekt, som skyddar deras nedbrytning.

Abblie

Du kanske skulle försöka att inte titta på folk, när du är ute. Det kanske är så här att du tittar på dem för att se om de tittar på dig och då gör de naturligtvis det.

Admin
  • Abblie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1432 av Abblie
Svar från Abblie i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Nej, jag blänger inte på dem. Men deras blickar känns i ryggen liksom. Jag känner mig öst av blickar, och att dom också ska prata om mig efter jag har passerat. Jag försöker att inte titta men det känns ändå som att man e förföljd.
Mer
19 år 11 månader sedan #1433 av D
Svar från D i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Jag tycker det känns som om folk i förbipasserande bilar, folk som sitter på cafeer och liknande, tittar en hel del också.
  • bedrup
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1434 av bedrup
Svar från bedrup i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Ett första steg att bli av med paranoian är att tänka låt dom titta då eller låt bilarna förfölja mig om dom nu tycket att det är så roligt.
Mer
19 år 11 månader sedan #1436 av Johan
Jag vet att jag inte borde bry mig om folk tittar. Men jag fastnar i det tänkandet ändå. Speciellt om jag är stressad. Men det går över ganska snabbt. Jag har liksom vant mig vid det. Det blir som om en normal person gäspar - dvs jag tar det som ett tecken på att jag är trött och stressad.