onda andar?

Mer
13 år 4 månader sedan #357863 av Melun
Svar från Melun i ämnet onda andar?
Det är ju också så att om man koncentrerar sig på rösterna så blir de jobbigare. Ibland måste man som släppa sig själv och bara vara...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #357865 av
Svar från i ämnet onda andar?
Melun, du har rätt, men... De tvingar mig. De säger "lyssna på oss, då blir du sjuk, och då får du vård som du inte behöver. Visst vill du ha vård och uppmärksamhet? Tänkte väl det! Då lyssnar du på oss! Om du slutar lyssna på oss blir det tomt och grått i ditt liv, och ingen älskar dig då!".
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #357866 av
Svar från i ämnet onda andar?
Nissegossen, det är som du tror. Läkaren säger att han inte tänker prova cisordinol eller liknande preparat eftersom de är så tunga. Så han nöjer sig med att höja zeldox så fort jag nämner demonerna. MEn han borde väl se att zeldox inte hjälper mot dem, utan bara mot mina "äkta" röster: Bestämmaren, som beordrade mig saker. Den hjälpte zeldox utmärkt mot. Men de förmodade andarna blir kvar hur han än höjer zeldox...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #357867 av
Svar från i ämnet onda andar?
"Vuxna

Zeldox ska tas två gånger dagligen, en kapsel på morgonen och en på kvällen.

Vid långvarig behandling kan läkaren justera dosen. Du bör inte överstiga den högsta dosen 160 mg per dag."

Tydligen har jag maxdosen redan. Och andarna är kvar. Det talar sitt eget språk: antingen finns de eller så simulerar jag. Blä.
Mer
13 år 4 månader sedan #357871 av Louise
Svar från Louise i ämnet onda andar?
Jag tror på ett tredje alternativ: att du har psykossymtom som din nuvarande medicin inte biter på. Du behöver nog bara en annan medicin.
Mer
13 år 4 månader sedan #357874 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet onda andar?
En sak du kan fråga din läkare om att få det sedativa preparatet Nozinan, för det är också en gammal beprövad neurolepika att ha de nätter då du är uppe i varv och har svårt att somna.

Detta för att då tror jag att med den kan du hantera det du hör, men märk väl här att helt fri ifrån det du hör blir du inte...

Lär dig istället att behärska dem! Detta för att du inom dig skall ta makten över dem.

Gör dem delaktiga i en dialog inom dig, det är mitt tips till dig, för att då får du också hjälp av dem i din vardags situation, men kom ihåg att inte reagera när någon av dem går utanför det du tänker på och har som konversation inom dig, för att så har jag det också och det är inget att hela tiden hetsa upp sig för.

När kommentarerna kommer ignorera dem så gott det går och gå vidare i den tråd du för tillfället spinner vidare på i din tanke...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum