Paranoia vs verkligheten

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 11 månader sedan #399918 av Fantasio
Jag har ibland svårt att skilja på fantasi och fakta. Jag grubblar mycket och hamnar lätt i negativa tankegångar. Idag låg jag på sängen till klockan 16.00, sov ibland och fantiserade ibland.

Jag känner mig jagad av två organisationer, vi kan kalla dem I och O, detta vet vården om. Varför blir jag då jagad? Jo, jag är verklighetens Joe Labero. Jag besitter vissa förmågor. Jag är högvilt för bådde ryssen och Uncle Sam.

Jag har spelat med öppna kort gentemot (van)vården. Det har alltid slutat illa. En gång när jag var inlagd skulle jag på konstterapi, eller vad det heter. Då kom läkaren fram till mig och snackade om "konvertering". Det blev väktartransport till PIVA.

Nu vet jag bättre, jag håller tand för tunga. Även om rösterna kommer med dumt prat och dumma idéer håller jag munnen stängd. Jag har aldrig skadat någon, trots att jag får sådana befallningar. Hoppas ni inte tror jag är kapabel till våldsdåd, för det är jag inte. Jag har inte ens slagit någon på käften.

Är jag då paranoid? Jag tror inte det. Saker och ting händer ovan våra huvuden. Säpo samarbetar med andra länders underrättelsetjänster oavsett om jag tar min medicin eller inte. Saker och ting är i görningen. Men den första att ropa varg blir inlåst på psyket och den rollen kan jag ta på mig. Allmänheten måste få veta allt om regimens smutsiga spel. Min farfar satt i gulag och jag pallar att göra detsamma. Sanningen måste fram och det redan idag.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #399920 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Paranoia vs verkligheten
de e bra fantasio! håll oss underrättade, även om det du säger kanske inte är det vettigaste, huvudsaken det e sant!

traxxy, fortsätt du med å förmedla info om din forskning, det e viktig information som vi behöver^^

jag ska försöka ge er det "han där ovan" ger mig :hjärta
Mer
12 år 11 månader sedan #399921 av Nissegossen
Rubriken på tråden är sann, det här som ni skriver är paranoia alltihop och den skiljer sig från det som kallas för verklighet, men det är en verklighet. Vill ni verkligen ha den verkligheten eller vill ni ha en verklighet ni kan säga, vår allas verklighet om?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #399962 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Paranoia vs verkligheten
Skriv ner bevisen och motbevisen du har för att du är jagad av dessa organisationer.

Granska bevisen du har och formulera en ny tanke som stämmer med bevisen. Detta kan man kalla för att verklighetspröva.

Du borde nog prata med din kp som du kan få KBT mot psykotiska symptom för det kommer säkert att minska din paranoia.
Mer
12 år 11 månader sedan #399972 av Melun
Svar från Melun i ämnet Paranoia vs verkligheten
Magnus (Jesus Kristus) skulle behöva lära sig verklighetspröva också....
Mer
12 år 11 månader sedan #399975 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.