Paranoia vs verkligheten

Mer
12 år 10 månader sedan #407029 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Paranoia vs verkligheten
Svår situation... att inte känna trygghet i sitt eget hem...

Men du verkar ha gjort vad du kan med larm och annat...

Det är vanligare med denna situation utomlands - där finns "gated communities" så att folk kan känna trygghet...
Mer
12 år 10 månader sedan #407030 av Utomjordingen
[align=center]Eftersom dessa människor passerar utanför mitt hem så tror man ju att man är en känd person... vilket jag i vanliga inte tror att jag är det... .[/align]
Mer
12 år 10 månader sedan #407032 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Paranoia vs verkligheten
Du kanske bor i ett område med många kändisar? Tänk om du bodde i Hollywood... då vore detta hur normalt som helst...
Mer
12 år 10 månader sedan #407036 av Utomjordingen
[align=center]Jag går lite efter statistiken också... det är inte så många som blir mördade i det stora området där jag bor per år... utan "bara" några stycken. Men så har jag varit så nära att bli mördad några gånger i mitt liv - det är väl det som gör mig nojjig idag. Istället för att ha blivit mördad dessa gånger tidigare i mitt liv så har jag "bara" blivit misshandlad... Förstår du varför jag idag stort sätt bara umgås med kvinnor.[/align]
Mer
12 år 10 månader sedan #407038 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Paranoia vs verkligheten
Med den erfarenheten gör du rätt i att vara försiktig...

Jag tycker inte du ska sjukförklara detta som noja, utan se det snarare som en frisk rädsla som kanske är befogad, utifrån dina erfarenheter...

Var rädd om dig, men tro inte att alla är ute efter dig - de flesta människor är snälla.
Mer
12 år 10 månader sedan #407044 av Utomjordingen
[align=center]Frisk rädsla... det var rätta orden Isa-Alise! :hjärta[/align]