Paranoia vs verkligheten

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 11 månader sedan #400128 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Paranoia vs verkligheten
Min farfar var nazist. Han dog 67 som en rättrogen kommunist och fick återvända från Sovjet. Att jag är jagad är naturligt, då mina släktingar har ett mörkt förflutet, men även vissa som arbetar inom rymdforskning. Allt jag upplever är inte paranoia. Exempelvis Säpo har haft ögonen på mig.
Mer
12 år 11 månader sedan #400225 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Paranoia vs verkligheten
Visst levde din farfar i Tyskland och deltog i striderna på Östfronten under andra världskriget och hamnade därför i ryskt läger som krigsfånge.
Mer
12 år 11 månader sedan #400236 av Utomjordingen
[align=center]Ibland när jag ställer den frågan till mig själv om hur många vill utan någon direkt anledning mörda mig idag? Så får jag för mig att det är väl ungefär 15-20 stycken och ibland 5-10 stycken. Varför vill dessa det tänker jag högt för mig själv? Ingen aning men ändå finns den där känslan redan sen jag var barn att det finns nog en del människor som vill mörda mig men som jag ibland inte riktigt varför och vet vilka dessa är? För flera år sedan när jag var som mest förbannad på allt så gjorde jag en hämndlista. Det blev en hel del namn. Det var namn på människor som tillexempel hade misshandlat mig och så vidare. Tack och lov så realiserade jag inte mina mer eller mindre orealistiska hämnd planer. Jag har efter det istället försökt göra någonting konstruktivt utav allt det där mörka… .[/align]
Mer
12 år 11 månader sedan #400252 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet Paranoia vs verkligheten
Skall man inte ha den grupp man tillhör, som föremål för vissa politikers avvoghet. Jag som är sist, tillexempel. Blir ju utstött av socialdemokrater. I och med de arbetsmarknadslagstiftningar som har förevarit. Men jag har ju möjlighet att få "viss" social _____? (kommer inte på ordet) för att inte utanförskapet skall medföra alltför stora identitetsproblem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 11 månader sedan #400253 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Paranoia vs verkligheten
Stämmer Admin. Min pappa fick stryk av sin mamma om han pratade tyska när de kom till Sverige. Det var inte populärt att vara från Tyskland. Han blev mobbad i skloan.
Mer
12 år 10 månader sedan #406968 av Utomjordingen
[align=center]Människor jag kände en gång i tiden skulle höjt mig istället för att sänka ned mig. Dessa människor jag kände kunde bara prata (sänka ned mig ännu mer) ned mig så mycket att jag aldrig fick chansen att visa vad jag faktiskt gick för. Annars, har jag fått för mig att utan dessa 15-20 stycken som vill mörda mig (i vanliga fall) så är det ett par (man och kvinna) som faktiskt verkligen villig att göra detta på riktigt men så har dessa inga resurser till det. Jag är på min vakt ska Ni veta.[/align]