Dom där jävla djuren!!!

Mer
12 år 7 månader sedan #430846 av trixie
Svar från trixie i ämnet Dom där jävla djuren!!!
Tack för tipset! Hade bara lite djurljud igår, känns skönt att det minskat!

Jag medicinerar med Seroquel, gissar att jag måste höja dosen. Gjorde det själv för ett par dagar sedan och nu är jag mer trött än uppvarvad. Har väldigt snabbväxlande bipolära svängningar och det är nog när jag blir både deprimerad och hypomanisk som jag får de psykotiska symtomen. Särskilt vid mycket ångest eller panikångest. Ska diskutera det här med läkaren om en vecka.
Mer
12 år 7 månader sedan #431059 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dom där jävla djuren!!!
Antipsykotika typ Seroquel brukar inte vara så bra mot röster utan hörselhallucinationer kan oftast finnas kvar ändå fastän mildare.
Mer
12 år 7 månader sedan #431281 av trixie
Svar från trixie i ämnet Dom där jävla djuren!!!
Å, det hade jag ingen aning om!

För mig brukar det i alla fall bli så att det hypomaniska lindras av Seroquel, men det kan ju förklara att djurljuden finns kvar även när den värsta ångesten och uppvarvningen gått ner något.
Mer
12 år 7 månader sedan #431329 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dom där jävla djuren!!!
Med antipsykotika så brukar rösterna bli mer dämpade i volymen och inte lika negativa utan de kan rent av bli vänliga, men oftast så försvinner de inte helt utan ofta kan man höra viskningar, när man skall lägga sig. En del hör säkert viskningar för att de lyssnar nyfiket efter dem, så genom att inte lyssna efter dem så kan man kanske slippa dem.
Mer
12 år 7 månader sedan #431367 av trixie
Svar från trixie i ämnet Dom där jävla djuren!!!
Vad intressant! För mig har ju ljuden från vinden gått från spionerande grannar till stort djur och sedan litet dju, så det får väl betraktas som ett steg i rätt riktning. :lol: Fast det är ju jobbigt att jag fortfarande går igång på det så mycket när jag väl hör det. :rolleyes: Tycker att jag skulle kunna sluta bry mig nu när jag väl fattat hur det ligger till, men jag kan inte låta bli att tycka att det är obehagligt. Ska försöka ignorera allt jag kan och prova tipsen med kudde och / eller öronpropp!
Mer
12 år 7 månader sedan #431419 av Nissegossen
Om du hör saker, överösta dem genom att ha på dig hörlurar med musik på. Du kan sova med dem på och vakna med musik i öronen och ha mycket god behållning utav nattens sömn.

Detta tar jag till när varken medicin eller annat får tyst på psykotiska röster och det är det starkaste motmedel jag kan ta, för att kunna få en natts sömn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum