Komet - var och när - secret.

Mer
9 år 2 månader sedan #722548 av Utomjordingen
Det helvetet som mina anförvanters drog in mig våren 1990 in i kan aldrig förlåtas!
Mer
9 år 2 månader sedan #722665 av Admin1
Man skall inte gräma sig över saker som hände för 25 år sedan för det går inte att göra något. Det är bättre att satsa på att försöka att må så bra som möjligt just nu.
Mer
9 år 2 månader sedan #722670 av Inwatto
Oförrätter är svåra att bli av med. Sant att man inte ska grubbla och gräma sig. Men, om man förtränger de, kommer de tillbaka när man har det lugnt. Det kan ta 25 år... Tror man ska förlåta de som gjort dåliga saker mot en - för ens egen skull! Då kan man lämna det bakom sig.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 2 månader sedan #722676 av Utomjordingen
Det som hände mig för 25 år sedan påminns hela tiden på grund av ljuden som inte ska finnas. Det är inte naturligt att höra ljud som inte finns sen 1980-talet och det är jag medveten om.

Visst, det kunde ha varit värre. Om skriket inne i mitt huvud tystnar så kanske jag kan glömma och förlåta det som hände mig när jag var ung. Skriket är en del av mig och gör att jag är inne i mig själv hela tiden och som sen i sin tur gjorde mig psykotiskt och sånt.

Tror inte så mycket på KBT (kognitiv beteendeterapi) utan mest på att skriket ska tystna. Satt förut idag och grubblade ännu en gång hur man kan få tyst på ljud som inte ska finnas men ändå finns. Mediciner tar inte bort ljuden! Jag kom fram till att det är cirka 10 % liten chans att det går att bota eftersom det inte skriker på en speciell punkt/eller ett område utan skriket varierar från stund till en annan stund. Hade det varit på en punkt så hade man ju kunna sätta fokus just på den punkten men det gör det inte utan ena stund kan det skrika bakom inne i mitt huvud och en annan stund kanske det skriker ovanpå inne i mitt huvud osv.

Ibland undrar jag om jag mest befinner mig mellan sovande och vaken tillstånd eftersom ibland blixtrar det till filmer/bilder och knäppa tankar/vanföreställningar. Om man mäter min hjärnas aktivitet (hjärnvågor) så tror jag att jag har låg frekvens, typ Theta, 4-8 Hz eller hur är det? Är det "DET" som är psykos? I så fall skulle man ju kunna tro att Tids munkar är också psykotiska fast dom hör väl inte röster?

Som sagt, det kunde ha varit värre!



Mer
9 år 2 månader sedan #723015 av Admin1
Testa Clozapine som har starkast effekt. Stora problem gör att starkaste alternativet bör testas.
Mer
9 år 2 månader sedan #723018 av Admin1

Inwatto skrev: Oförrätter är svåra att bli av med. Sant att man inte ska grubbla och gräma sig. Men, om man förtränger de, kommer de tillbaka när man har det lugnt. Det kan ta 25 år... Tror man ska förlåta de som gjort dåliga saker mot en - för ens egen skull! Då kan man lämna det bakom sig.


Stämmer men ibland kan det kanske vara en slags tvångstanke, men då skall det ständigt återkomma och uppta en stor del av ens tid. SSRI-antidepressiva kan ha effekt mot tvångstankar, så det kan kanske vara värt att testa.