Skrik

Mer
19 år 10 månader sedan #1847 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skrik
Hej!

Om jag sover bara 3 timmar per natt är i princip hela dagen förstörd för mig. Jag sover bara 3-4 timmar utan sömntablett. Med sömntabletten Propavan till natten så sover jag 7-8 timmar och mår riktigt bra under dagen då. Om du fick sova normalt så skulle du nog må mycket bättre. Har du frågat om du kan få sömnmedicin?

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #1849 av scorn
Svar från scorn i ämnet Skrik
Började med theralen men jag var trött hela dagen, fick sedan imovan men då kunde jag inte dricka vatten. Nu äter jag stilnoct men på receptet står det "vid behov". Inbillar mig att mina behov är inte vad psykiatern vill. Med stilnoct kan jag sova i ca 6 timmar. Men jag vaknar inte utvilad, det är väl det som är problemet. Jag är aldrig utvilad. Går i en konstant dvala och lyssnar och ser det som inte finns. Tack för att viska.se finns, nu går tiden lite fortare.
Mer
19 år 10 månader sedan #1856 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skrik
Hej!

Fluanxol kan störa sömnen och man skall därför inte ta det efter kl 16. Vad jag kan minnas är Fluanxol det enda antipsykotikum, som doseras på det viset. Resten av medlen tas nästan alltid till kvällen. Du kanske behöver något medel, som ger trötthet istället t.ex. Zyprexa eller Seroquel. Risperdal kan också ge trötthet, men det är inte så bra till kvinnor p.g.a hormonella effekter.

Vid behov menas att man kan ta tabletten när man inte kan sova. Fördelen med de moderna sömnmedlen är att de är snabbverkande, så man kan försöka se om det går att sova utan först.

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #1859 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Skrik
Du ska inte vara rädd eller orolig för att lägga in dig, det kan vara bra för dig faktiskt.
Jag kände mig väldigt skyddad och omhändertagen när jag var inlagd, trots att jag var tämligen paranoid.
Jag kände att jag fick lov att vara sjuk där och ingen skulle tvinga mig att låtsas vara frisk och glad, det var på ett sätt ganska skönt.
Mer
19 år 10 månader sedan #1876 av scorn
Svar från scorn i ämnet Skrik
Men jag vet inget. Det är ett stort hål, det okända. Jag tycker att det är fruktansvärt att gå till öppenpsyk. Hur ska jag klara att bli omsluten av ting jag aldrig har sett? Tror att min psykolog är en vampyr, kan inte säga det till henne för då skulle hon bli arg. Vågar inte gå ut för att jag såg hennes namn på en vattenflaska. Hur är det att bli omhändertagen? För nu är jag trött, tröttare än vad jag får vara
Mer
19 år 10 månader sedan #1880 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Skrik
När jag lade in mig, så var det jobbigt de första två dagarna ungefär. Sedan lärde jag mig rutinerna, kände igen folk och så och då blev jag lugnare och kände mig skyddad från omvärlden.
Jag tycker att du bör prova att lägga in dig, för du verkar må väldigt dåligt.