skumma saker våra röster sagt

Mer
12 år 2 veckor sedan #476561 av Isa-Alise
När jag var i Mellanöstern på mitten av 1980-talet satt jag ensam på kvällarna och bad och sjöng lovsånger och såg ut över kullarna i solnedgången. En kväll sa en röst till mig "I natt blir vi bombade!". Men då såg jag hur en röd kupol steg ned från himmelen och skyddade husen. Jag gick och la mig att sova som vanligt den natten. På morgonen visade det sig att tre bomber hade träffat i fälten, men inget hus var skadat.
Mer
12 år 2 veckor sedan #476566 av Utomjordingen
Märkligt och mystiskt Isa-Alise. 8O
Mer
12 år 2 veckor sedan #476603 av Nissegossen
Jag hade inte levt idag om inte mina röster varnat mig. Det har hänt ett antal ggr.

En gång för länge sedan, när jag bodde i en lägenhet före 1986, skulle jag ta min buss ifrån Drottningtorget för att åka hem. Jag väntade på bussen och det var en röst som var bestämd som sade ta 8ans spårvagn! Nej jag vill inte! TA 8ans SPÅRVAGN! Jag steg på spårvagnen för då på den tiden var Drottningtorget ändhållplats för den. Jag pratade med dem som var på vagnen och bekymrade mig inte mer. Rätt vad det var sade rösten, gå av här! Jag steg av vagnen ute i hammarkullen, det var becksvart ute, på senhösten och gick över en gångbro så att jag kom över på andra sidan hållplatsen och där började en gångväg. Framför mig gick 4 man i bredd och så bred var inte gångvägen. Till slut delade sig gångvägen i två, de gick snett till höger och jag gick till vänster och går 50 meter. Då säger rösten, du har förhindrat mord! Nu kan du åka hem!

Detta råkade jag nämna för en helt okänd vid hållplatsen Svingeln långt senare och hon sade, jag får rysningar över hela kroppen och jag hade det också. Det var total närvaro av något annat än det vi kan ta på!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 veckor sedan #476605 av Isa-Alise
Visst är det märkligt...
Mer
12 år 2 veckor sedan #476611 av zoegas
Många vill påstå att det handlar om demoner och så. Andra en kemisk obalans. Själv är jag en väldigt logisk individ. Men vad jag upplevt stämmer inte in på något utav förklaringarna.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 veckor sedan #476612 av Isa-Alise
Jag har heller ingen förklaring på den upplevelsen som jag fick. Men den känns mycket personlig och viktig. Jag har haft några andra liknande upplevelser som är på gränsen till övernaturligt. De är väldigt speciella.