skumma saker våra röster sagt

Mer
12 år 2 veckor sedan #476616 av Ready
zoegas,

Ursäkta att jag frågar, men har du schizofreni?
Mer
12 år 2 veckor sedan #476623 av zoegas
Jag tackar som fan att du frågar. För jag har den diagnosen motvilligt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 veckor sedan #476627 av Ready
Jag har också schizofreni.
Mer
12 år 2 veckor sedan #476630 av zoegas
Jo.. Men om man kollar på turerna kring Breivik, så vem vet? Tror det hela är mycket komplicerat. Själv skulle jag inte använda DSM som dasspapper. Stigmatiserat som fan att kallas för schizofren. Ens upplevelser är ju högst individuella, så varför stämpla?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 veckor sedan #476638 av Nissegossen
:tänk Jag säger bara att Jesus förnekade skarpt att han skulle vara sjuk, ifrån sina sinnen, som det står i Markus evangeliets tredje kapitel, se från 18 versen. Jag säger bara, att hade han varit i dagens Sverige, hade han förmodligen hamnat på mentalsjukhus...

Jag säger, jag har det samma som Jesus...
Min egen far blev räddad vid klockan, när klockan klämtar för dig, ja, då är det dags att ve sina böner, för att då har du fått hembud! Läs Hemmingways bok, när klockan klämtar för dig sv.wikipedia.org/wiki/Klockan_kl ... C3%B6r_dig

Farsan såg en syn och samtidigt hörde han en röst som sade; jag är glad för att den inte slog! Eller som farsan sade, ja, den stod stila och det var en kyrkklocka han hade fått se och den rösten lämnade honom aldrig så länge han levde och han talade om detta för mig först sedan jag sagt att jag hörde röster och såg syner.

Det är bara det att jag är född flera år efter denna händelse som farsan berättade om och han höll dagen efter att han sett detta på, att bli överkörd i centrala Göteborg. Brorsan sade att han bröt armen och fick gips, men han hade då fru och tre barn att försörja och han bröt upp gipset efter 14 dagar och började arbeta, då som murare!

På den tiden löste de sina tvister med knytnävarna och farsan kunde slåss, men jag själv har aldrig slagit någon i vuxen ålder. Bara ett löst slag i magen på en som var två meter lång och huvudet längre än jag en gång när jag var psykotisk. Detta för att jag ville att han skulle slå ihjäl mig. Jag slog ett löst slag i magen på honom och han satte en rak höger på hakan på mig så jag flög ett par meter, sedan vart jag botad! :P

[youtube:2y0vvhhs]ZKB-Suz_2DQ[/youtube:2y0vvhhs]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 veckor sedan #476639 av Nissegossen
... re=related

[youtube:vmjth51d]Qo6LcXeOZ6s[/youtube:vmjth51d]

Se hela filmen! Jag själv har aldrig sett den! Det är hela filmen här ovanför!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum