skumma saker våra röster sagt

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #595932 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet skumma saker våra röster sagt
Byt namn har mina röster sagt. De sa så länge, i flera år, men jag tänker inte byta namn...
Mer
10 år 9 månader sedan #595933 av Geta
Mina inre röster sa att jag skulle lära mig engelska och svenska.
Mer
10 år 9 månader sedan #596245 av Admin1
Forskarna säger att rösterna är en egna tankar, men är det egna tankar, så utgör de ett självständigt tänkande som man inte har kontroll över. Men självständigt tänkande finns också vid depression i form av negativa automattankar, som man inte tänker fram själv. Att man hör röster sägs bero på att man inte kan identifiera sina egna tankar som egna tankar och därför hör man röster. Men om det var sant borde alla ens tankar bli röster, men så är det ju inte. En annan teori säger att minnesstörningar ger röster, men jag tycker inte att det stämmer heller.
Mer
10 år 9 månader sedan #596247 av Geta
En stat i staten utgör rösterna.
Mer
10 år 9 månader sedan #596398 av JigsawJohn
Jag tror det kan ha en del med ens undermedvetna att göra, men det är bara en egen teori jag har. Riktigt hur, vet jag inte heller, men det kan va så att vissa tankar formas i det undermedvetna och när de kommer upp till ytan är det som att de inte kommer från en själv. Det undermedvetna ska ju vara och är för det mesta inte något vi är medvetna om, men det kan nog poppa upp saker därifrån ibland. I drömmar på nätterna, när man är i en pressad unik situation, i hallucinationer. Man har ju ingen vidare kontroll över sitt undermedvetna, menar jag. Det spökar för en.
Mer
10 år 9 månader sedan #596407 av Geta
Jag tror att våra rösthallucinationer är våra undermedvetna rädslor.