skumma saker våra röster sagt

Mer
12 år 2 veckor sedan #475496 av sodergardfia
Här tänkte jag att vi kan skriva lite mer "udda" saker som våra röster/automatiska tankar sagt. alltså inte otäcka saker, utan sådant man kan småle eller skratta åt.

Jag börjar!

Jag har inga äkta röster, har bara hörselhallucinerat "på riktigt" två gånger, men jag har inre röster.

För några veckor sedan stod jag och spolade vatten ute i badrummet, och då sade en "röst": "Nu blev jag fräsch!". Som om hon/han hade fått sig en dusch när jag spolade med vattnet :lol:
Mer
12 år 2 veckor sedan #475538 av Admin1
När jag fick min första och enda psykos var jag hemma och försökte använda en videobandspelare som jag nyligen köpt. Jag var irriterad av en tidsindikator som syntes när jag tittade på filmer. Jag läste bruksanvisningen men kom inte på hur jag skulle få bort den. Plötsligen hörde jag TV-handlarens röst, som berättade vilken knapp på fjärrkontrollen som jag skulle trycka på och när jag tryckte på knappen försvann indikatorn och problemet var löst.
Mer
12 år 2 veckor sedan #475572 av sodergardfia
Skumt, men väldigt praktiskt, Admin1!
Mer
12 år 2 veckor sedan #475580 av Nissegossen
Jag har varit med om liknande som Admin! Ser det som en skyddsängel, som vakar över mig, mitt i allt mitt kaos! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
12 år 2 veckor sedan #475601 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet skumma saker våra röster sagt
När jag bodde i Göteborg sjöng andarna blues på göteborska för mig.
Mer
12 år 2 veckor sedan #475785 av Admin1
Konstigt att inte fler hört skumma saker :va?