skumma saker våra röster sagt

Mer
12 år 1 vecka sedan #476641 av Luvivane
Jag hör heller aldrig skumma/roliga saker, bara elaka.
Som tur är har rösternas volym skruvats ner tack vare att vi höjde dosen Zeldox.
Så nu är de bara som en radio som står och mumlar i ett hörn.
Mer
12 år 1 vecka sedan #476647 av Melun
Jag hör inga röster med medicinen jag har nu, men jag har haft perioder av det.
Mer
12 år 1 vecka sedan #476715 av Admin1
Jag tror röster är ens egna tankar. Det skumma är dock enligt min egen erfarenhet är att vid psykos kan rösterna baseras på upp till 20 år gamla minnen. Röster kan på något sätt vara kopplade till minnesfunktionen. Det finns två teorier om röster. En teori säger att man hör röster för att man inte kan identifiera sina egna tankar som sina egna. En annan teori säger att röster uppstår på grund av störningar av minnet.
Mer
12 år 1 vecka sedan #477046 av sodergardfia

Jaana79 skrev: När jag bodde i Göteborg sjöng andarna blues på göteborska för mig.


Var det häftigt eller obehagligt?
Mer
12 år 1 vecka sedan #477047 av sodergardfia

Isa-Alise skrev: När jag var i Mellanöstern på mitten av 1980-talet satt jag ensam på kvällarna och bad och sjöng lovsånger och såg ut över kullarna i solnedgången. En kväll sa en röst till mig "I natt blir vi bombade!". Men då såg jag hur en röd kupol steg ned från himmelen och skyddade husen. Jag gick och la mig att sova som vanligt den natten. På morgonen visade det sig att tre bomber hade träffat i fälten, men inget hus var skadat.


Det KAN ha varit en verklig, andlig föraning, Isa-Alise. Jag tror att röster ibland faktiskt är verkliga.
Mer
12 år 1 vecka sedan #477048 av sodergardfia

Isa-Alise skrev: Jag har heller ingen förklaring på den upplevelsen som jag fick. Men den känns mycket personlig och viktig. Jag har haft några andra liknande upplevelser som är på gränsen till övernaturligt. De är väldigt speciella.


Jag tror du skall värdera den upplevelsen högt, Isa-Alise. För man kan få ord från Himlen. Det kan ha varit något sådant.