Tankestörning

Mer
19 år 10 månader sedan #2159 av Maran
Svar från Maran i ämnet Tankestörning
Har också fått så där som mkt tankestopp på sista tiden..tycker det är något obehagligt..speciellt när det är viktigt att tänka,förklara..är så stressad..Men för min del misstänker jag att det är pågrund av all stress och sömnlöshet,tvångstankar under lång tid för föv så har jag så det går på högvarv hela tiden.. :(

MVH/ :idea:
  • Tjej 22
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #16098 av Tjej 22
Svar från Tjej 22 i ämnet Tankestörning
Hej! Jag har oxå problem med tankarna. Det kom till av en händelse, som bara blockade en del av tankeverksamheten. Det är som en vägg är där när man ska tänka och det är tyst i huvudet. Helt dött. Det här är rå-jobbigt och det känns som om det inte kan bli bra. Min hjärna känns rätt enkel nu efter det har blockats. Men det är bara att kämpa vidare och hoppas på att det ger sig... skönt att man inte är ensam om tankeblock.
Kämpa på! Kram
Mer
18 år 11 månader sedan #16157 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Tankestörning
Blir jag för trött kan jag inte ta in mer information... allt blir väldigt trögt eller totalt stopp... men det är bättre när jag har sovit ordentligt och håller koll på stressnivån...
Mer
18 år 11 månader sedan #16702 av Nicke
Svar från Nicke i ämnet Tankestörning
Jag undrar lite... när ni har blivit bättre i hjärnan, har det kommit smygande eller bara på en kort stund blivit bra? Är det så att ni har mått mkt bättre när det har blivit bättre? Jag vet i helvete hur man ska påverka det här, stressa ner är ju bra, jag är mkt stressad i det inre... gör inte så mkt på dagarna då jag är sjukskriven, men är ganska så stressad... svårt att stressa ner när man har tanke block oxå för det är ju mkt det som stressar upp mig, rädslan för att det aldrig ska bli bra är stressande.... Jag funderar på att sluta med medicinen och se om det har nåt med den att göra... testa utan ett tag, händer inget kan man ju prova ngn ny medicin... Jag hade en dröm då en sträng man sa till mig, han kallade sig min bästa vän, han sa att tiden kommer att läka men du måste försöka! Jag tror på den här drömmen... den ger mig hopp.
Lite tid kvar här på seven eleven...
Ta hand om er.
Mer
18 år 11 månader sedan #16714 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tankestörning

Gäst skrev: Jag undrar lite... när ni har blivit bättre i hjärnan, har det kommit smygande eller bara på en kort stund blivit bra?


Det kom smygande och tog många år för mig. Jag tränade intensivt på att läsa och skriva samt lösa dataproblem för att förbättra tänkandet. Träning är viktigt för att ge hjärnan rutin på att lösa problem. Jag tror att depression kan skapa problem också för tänkandet så det är inte bara psykosen som kan vara besvärlig.

Sysselsättning eller arbete upplevde jag som positivt och som ett sätt att fly från sjukdomen, även om det kan ha sina problem också förstås.

Stress är ett problem för mig och jag upplever mig mer stresskänslig. För att minska på stressen gäller det att försöka undvika överraskningar i vardagen som kan framkalla stress. Tillvaron skall vara inrutad helst. På vissa kliniker kan man få lära sig att hantera stress. Det brukar vara psykologer som lär ut det.

Jag avråder från att sluta med medicinen på egen hand utan prata istället med din läkare om de problem du har. Kanske kan medicineringen ändras på något sätt.
Mer
18 år 10 månader sedan #17712 av Katt
Läste era inlägg mycket stämmer på mig men jag upplever ytterligare andra tankestörningar tex mitt i en mening glömmer jag bort vad jag pratar om el att jag inte kan sluta tänka inte att jag grubblar el medvetet väljer att tänka på något en tanke kan tex komma som från ingenstans mitt i den tankegången kommer något hel annat ämne och sen kan det fortsätta i flera TIMMAR . SAMTIDIT SOM DET PÅGÅR HAR JAG INGET TIDBEGREPP. UTAN UPPTÄCKER FÖRST EFTERÅT HUR LÅNG TID DET PÅGÅTT.kAN HELLER INTE MEDVETET TÄNKA ATT NU MÅSTE JAG SLUTA TÄNKA OCH SÅ SLUTAR DET. OFTAST SLUTAR DET AV SIG SJÄLV EL ATT JAG TEX BLIR DISSTRAHERAD . AV NÅGOT. AV NÅGOT LJUD EL DYLIGT.Ungefär som när man drömmer så har man oftasst inte möjlighet att bestämma att nu ska jag drömma om det här och sen det här osv inte heller i vilken ordning de olika drömmarna uppträder.Lyckades av misstag trycka på caps lock därav stora bockstäveer i några rader.Man kan ju inte medvetet i en dröm bestämma att nu ska jag sluta o drömma och vakna, tidsbegreppet finns ju inte heller då.