Har ni nån gång sett en demon?

Mer
10 år 10 månader sedan #589840 av Cosmos

spasy skrev: De har försökt att besätta mig andarna, de har nästan lyckats med att tala genom mig. Med viljekraft har jag drivit ut dem innan de lyckats.

Numer är de försiktiga och lämnar mig oftast ifred. Visar bara sin närvaro då och då.

Yes, skriver under på det. Har halva mitt liv varit förföljd av demoner som har försökt att bemästra min vilja av stål. Men min pappa var också i direkt nedanstående led släkt med Djävulen.
Mer
10 år 10 månader sedan #589856 av spasy
Vet inte vem min pappa var.
Mer
10 år 10 månader sedan #592399 av Amandara

maria-w skrev: Jag menar inte att sjukvården ska syssla med exorsism. Det kan de inte. De är ju experter på själen.

Jag menar att man som kristen kan behöva hjälp av psykiatrin ibland. Precis som att man behöver hjälp av läkare för kroppen. Jag har ofta kännt mig som

en dålig människa för att jag har haft psykiska problem. Men det är ju egentligen inte konstigare än att vara sjuk i kroppen.

Psyket sitter i huvudet och i huvudet är hjärnan...kropp som kropp.
Mer
10 år 10 månader sedan #592413 av Geta
Den breda allmänheten tycker inte att psykisk och fysisk sjukdom är samma sak. :tänk
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 10 månader sedan #592420 av Jocke
Men jag tror, det är ngt med det fysiska, då räknar jag med alla fysiska funktionshinder, att den tröttar ut den mentala hälsan. Jag tror att den närmaste sanningen, nog är att vi blir mentalt utbrända, genom att kroppen försöker kompensera den mentala tröttheten genom att visualisera okända föremål till dags dato.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 10 månader sedan #592581 av Admin1
Det är svårt att skilja psykiska och kroppsliga sjukdomar egentligen. Kroppsliga sjukdomar kan ge psykiska symptom t.ex tumörer och epilepsi kan ge schizofreniliknande symptom, liksom många andra kroppsliga sjukdomar. Sedan verkar psykiska sjukdomar kunna ge ökad risk för vissa kroppsliga sjukdomar och det är säkert inte bara livsföring bakom detta utan det kan finnas t.ex genetiska orsaker. Tycker att kroppsliga och psykiska sjukdomar kan flyta ihop på något sätt. Det är bra därför att psykiatrikerna är utbildade också på den kroppsliga biten, som verkar bli allt viktigare inom psykiatrin.