synhallisar...

Mer
11 år 2 veckor sedan #575164 av softice
Svar från softice i ämnet synhallisar...

maria-w skrev: Jag har en teori utifrån antagandet att känslor spiller över. Om man är i närheten av en glad person blir man glad, deprimerad ledsen osv. I närheten av en paranoid kanske de blir misstänksamma och därför tror att man ljuger.


ja, det ligger det mycket i. blir man osäker med andra människor - vad menar de? menar de överhuvudtaget vad de säger? vad menar de egentligen? den osäkerheten gör en otydlig. och det kan ju missuppfattas, precis som du säger.

det brukar resultera i en svarslatens eller bara tystnad från min sida, jag får så mycket tankar att hantera - vilket kan uppfattas som att jag är lite dum. kan ju hoppas att det spiller över. :twisted:
Mer
11 år 2 veckor sedan #575166 av spasy
Svar från spasy i ämnet synhallisar...
Jag har synhallucinationer och en del av dem är tydliga.
Har genomgått eeg och en del hjärnröntgen, inga hjärnskador.

Det förekommer visst att man kan ha tydliga hallucinationer utan att det är någon hjärnskada.

Har haft syner i stort sett varje dag de senaste månaderna.
Mer
11 år 2 veckor sedan #575168 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet synhallisar...
Tolkar din gubbe som att du blev arg. Du får gärna förklara varför. Det var inte min avsikt att reta upp nån.

Jag tycker det är nonchalant att de inte tror henne. Jag försöker bara förstå varför.
Mer
11 år 2 veckor sedan #575169 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet synhallisar...
Det är skrämmande att förlora tilliten till sina sinnen.
Mer
11 år 2 veckor sedan #575170 av Eos
Svar från Eos i ämnet synhallisar...
Jag har haft både tydliga och otydliga hallisar. Ganska många genom åren.
Nästa vecka ska jag träffa min läkare, jag ska berätta för henne så får jag höra vad hon säger.

Tack för era svar. :)
Mer
11 år 2 veckor sedan #575171 av softice
Svar från softice i ämnet synhallisar...
eos, synhallucinationer, visst finns det! jag förstår inte hur någon kan ifrågasätta det överhuvudtaget. hoppas - och tror - att din läkare lyssnar.

maria-w skrev: Jag tycker det är nonchalant att de inte tror henne. Jag försöker bara förstå varför.


ditt resonemang om paranoia och att någon tolkar det man säger som lögn får inte gälla sjukvårdspersonal. det vore nonchalant, oprofessionellt. men jag tror du har rätt - och min reflektion baseras på arbetskollegor, släktingar, vänner - lekmän.

maria-w skrev: Tolkar din gubbe som att du blev arg. Du får gärna förklara varför. Det var inte min avsikt att reta upp nån.


jag kapade tråden. ber om ursäkt. gubben var menat som en känga till dem som behandlat mig illa. de kan gärna få en del av den dumhet de inbillat sig hos mig.

maria-w skrev: Det är skrämmande att förlora tilliten till sina sinnen.


finns inget värre.