Tv:n pratar med mig

Mer
8 år 9 månader sedan #757057 av mumintrollet
Idag när jag satt i vardagsrummet så började tv:n prata med mig. Den ville att jag skulle lösa något meddelande, så jag hämtade papper och penna. Det blev bara massa siffror och bokstäver som jag inte kunde tyda. Gav upp och gick in i ett annat rum och då hörde jag tv:n ropa på mig, något hemskt skulle hända om jag inte lyckades lösa meddelandet.

Pratade med en personal om det som hände och hen sa att hen inte förstod något av meddelandet som jag hade skrivit ner. Det är väl klart att hon inte gör, jag förstår det ju knappt själv. Och att hon inte kunde höra tv:n var för att hon är en vanlig människa, inte som jag. Är inte det uppenbart?

Jag blir rädd när tv:n pratar med mig och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har ni några liknande erfarenheter? Vad gjorde ni?
Mer
8 år 9 månader sedan #757066 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tv:n pratar med mig
jag har också varit med om det, men ännu mer med radion som kommenterade vad jag gjorde "titta hon badar" eller lockade på mig "vi landar klockan elva och alla är samlade" Jag har ibland trott att det är folket på tv som tittar på mig istället för tvärtom. Blev väldigt stressad jag med. Kommer inte ihåg att jag gjorde nåt särskilt åt det, annat än att jag åt medicin. Det tog lång tid för att gå över helt. Det kan dyka upp igen. Men om det började bli för jobbigt stängde jag av tv:n/radion några timmar, eller gick ut i gräset.
Mer
8 år 9 månader sedan #757085 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tv:n pratar med mig
Vanligt vid psykos. Tankarna är liksom styrda och ord i media förvrängs till att bli något annat. En del är illusion och en del är vanföreställningar, paranoia samt hallucinationer. Vill bara säga att det ligger en hel del intelligens bakom. Låt det bara gå och ta inte så mycket notis vid det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #757106 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tv:n pratar med mig
Jag har i perioder trott att TV:n pratade med mig. En läkare frågade mig utan vidare om jag trodde att så var fallet och jag svarade ja.
Mer
8 år 9 månader sedan #757186 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Tv:n pratar med mig
all media interagerar, mer eller mindre`? jag hör en massa grejjer^^
meh.
altså, vad gör att all media t ex är trådlöst? VADDÅ TRÅDLÖST!!!!
ere demonisk aktivitet som gör att det funkar?? eller djinner?
hmmmm?
J/m

John 8:31-32.
Mer
8 år 9 månader sedan #757207 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tv:n pratar med mig
Jag vågar inte ge någon rekommendation hur mycket detta hör ihop med Bibelordet

2 Kor. 11:14* Och detta är icke att undra på. Satan själv förskapar sig ju till en ljusets ängel.
15* Det är då icke något märkligt, om jämväl hans tjänare så förskapa sig, att de likna rättfärdighetens tjänare. Men deras ände skall svara emot deras gärningar. (1917 års Bibel)