Tv:n pratar med mig

Mer
8 år 9 månader sedan #757419 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tv:n pratar med mig
Min teori är att det är en blandning av att Gud fixar dit en förbi TVn när dom säger bra, saker - som man då får "direkt tilltal" i. Och faktiskt villoandar - kanske också "hänsyftningsparanoia. Men milda makter, den läkare med den teorin, skulle inte prata omkull en enda person i en bra kyrka. Gud gör *bra saker*!

Men hur kan Gud påverka så mycket i TV? Jo, för mig - för att jag *inte* skall vara nära när TVn är på.

Men framförallt så är det självklart helt beroende av om de som här debatterar, tror på något övernaturligt!
Mer
8 år 9 månader sedan #757461 av tequilarose
Svar från tequilarose i ämnet Tv:n pratar med mig
Jag brukar höra hur gudarna skrattar åt mej. Sedan brukar gudarna bli urartat förvånade när jag skrattar tillbaka.
Mer
8 år 9 månader sedan #757462 av tequilarose
Svar från tequilarose i ämnet Tv:n pratar med mig
Sedan brukar änglarna sjunga på min spotify "she is the greatest cock".... Vilket betydde att jag var drottning av ett svinaktigt beteende och jag log djävulskt när dom sjöng det.
Mer
8 år 9 månader sedan #757528 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tv:n pratar med mig
När det gäller röster, så är det främst när de stör ens vardag, som det är ett problem eller gör att man mår väldigt dåligt av dem. Då brukar man ha röster nästan jämt. Om TV:n talar till en så kan man ju slå av den t.ex.

Info om röster:
www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... as-roester
Mer
8 år 8 månader sedan #766124 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tv:n pratar med mig
Jag har på radion (P3) dygnet runt, o ibland tycker jag att radion pratar till eller med mig. Men det blir värre om jag stänger av den, då kan inbilla mig saker lätt. Det har börjat nu för runt 6 veckor, när jag började få parkinsonliknande biverkningar av Haldol, jag tog då 4 mg, så jag gick ner till 2 mg, biverkningarna försvann, men jag hörde att radion är "konstig" ibland. Nu har jag 3 mg, men tycker inte det är tillräckligt, både inbillningar o känner en viss stelhet i ryggen. Så jag vill helst ha 4 mg, o höra om jag jag få t.ex. Akineton mot stelheten. Eller byta till nått annat neuroleptika, men har provat de flesta, o är rädd för att gå upp ännu mer i vikt.

Det är ju märkligt, för jag har ätit 4 mg Haldol i typ 10 år o aldrig känt nån biverkning.
Mer
8 år 8 månader sedan #766299 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tv:n pratar med mig
Hallucinationer brukar lättast uppstå, när det är tyst och inga sinnesintryck finns. Då kan hjärnan sätta igång och prata. När man lyssnar på radio så brukar hallucinationer minska, eftersom hjärnan stimuleras av hörselintryck. Det som främst händer då är att det kan bli feltolkningar av ljudet och att ord kan bli utbytta så att budskapet förändras. Kallas för illusioner och är inte lika allvarligt som en hallucination.