Motsats till vanföreställningar?

Mer
8 år 4 månader sedan #792606 av Dddduuudde
Det känns som att för dom flesta är vanföreställningarna av typen "folk är ute efter mig, pratar om mig, planerar, spionerar" etc. För mig är det tvärt om, det känns som att jag inte tror på att de finns, att jag hela tiden förlorar min förmåga att t.ex anta att någon ser mig eller tycker något. Är det här vanföreställningar eller nån annan sorts galenskap? :/
Mer
8 år 4 månader sedan #792607 av zoegas
Irrationalitet. Och oftast omedveten om det själv. Så är det när man är vanföreställningsfar.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 4 månader sedan #792639 av Geta
Det kan vara ensamhetskänslor.
Mer
8 år 4 månader sedan #792651 av Inwatto
Avsaknad av misstänksamhet är väl ett sorts negativa symptom. Det låter inte så farligt. Vi lever ju i en trygg vrå av världen.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 4 månader sedan #792653 av Dddduuudde

Geta skrev: Det kan vara ensamhetskänslor.


Alltså ensamhet känner jag också, men det är nu. Förut slutade jag oftast tänka på det när jag var bland folk, men nu går det liksom inte längre. Människor pratar med varandra, med mig, och jag kan liksom inte fatta hur det är möjligt. Jag kan inte riktigt förstå vad människor är riktigt, och det värsta är att nu gäller det också dom jag känt länge. Det känns som att jag pratar med en docka och jag kan inte fatta vem som styr den typ.
Mer
8 år 4 månader sedan #792661 av Geta
Är du stressad?