Paranoid!

Mer
18 år 3 veckor sedan #37563 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid!
Att vi finns till påverkar ju vår omgivning eller hur!

Jag kan icke sticka under stol med, att det jag har skrivit här på viska.se har påverkat dig! Eller hur?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 3 veckor sedan #37567 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Paranoid!
Jag har inte hunnit sätta mig in i din problematik! Dum vore man väl att säga att man inte påverkas av vänlighet eller omtanke? Man känner ju liksom när det är "äkta" vara! Men annars vet jag inte din karriär här på spalten, annars tycker jag du är misstänkt lik en "sjöman"? Men har jag påverkat dig då, under mina intensiva veckor här på spalten.

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 3 veckor sedan #37570 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid!
Alla agerar! Ett endaste kommatecken kan skilja på liv och död! Ofta kan det vara fråga om en översättningsfråga!

Titta lite närmre på dessa meningar!

Det var en Guvenör i Texas som skulle avslå en nådeansökan, och en som han skulle tillstyrka.

Så han skrev vad jag inte skulle vilja vara sekreterare för, nämligen;

Hänges, ej benådas!
Hänges ej, benådas!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 3 veckor sedan #37571 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Paranoid!

Nissegossen skrev:

Hänges, ej benådas!
Hänges ej, benådas!



Det är bättre du tar det på engelska! Eftersom det på klockren svenska blir "hänges, ej benådad" Och hänges ej, benådas, är korrekt! Men jag har tidigare här på spalten frågat om det är vanligt bland oss schizofrena att det uppstår missförstånd. När det gäller misstag kan man alltid skylla på den mänskliga faktorn, men politiker tvättar ju sina tungor med "tvål"!
Menar du att det är hårfin skillnad på en "räddare och en mördare? Eller antyder du att jag är en "mördare"? Nä, inga hårda ord här, men jag är villig att lära mig hur man skapar relationer och kontakter istället för att vara rädd för dessa "j*vla konsekvenser! Är skitless på att min kropp och hjärna blir misshandlad, för att jag vill skapa nya kontakter. Att du inte kommenterade fredrics "a beatiful mind"? Hur gick det för Abzu?

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 3 veckor sedan #37573 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid!
Och du! Du skall få några till!

Det var kapten på faryget som varje morgon när han kom upp till bryggan, låste upp en låda, tog fram en lapp och läste den. Därefter lade han tillbaka lappen och låste lådan.

Sekonden vart ju nyfiken poå vad som stod på lappen, men frågade aldrig sin kapten.

Nå kapten dog en dag, och sekonden var inte sen till att ta nyckeln och låsa upp lådan och läste där, Styrbord-Höger, Babord-vänster.

Med andra ord! En mycket klok kapten! Varför? Jo, i nästa ögonblick gäller kanske en helt annan verklighet än vad du är van vid! Lär dig att inte ta någonting för givet! Varmo, Caldo på Italienska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 veckor sedan #37575 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid!
vad gäller Abzu så verkar det som att hon fått tag i en kompis! Hon bör själv svara på alla frågor om sig själv! Inte att du frågar mig om henne.

Det andra är; att det faktiskt i denna sekvens du läser detta är/kan vara livsavgörande för alla som läser det! På gott och på ont!

Jag menar det! Därför använder jag inte i vardagligt tal vissa ord för de är enbart negativt dömande!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum