Avlyssnad mobil

Mer
6 år 7 månader sedan #974951 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Avlyssnad mobil
Troligen ingen avlyssning för det krävs ett brott som ger minst 2 års fängelse för det. Sedan är du inte intressant för någon tror jag.
Mer
6 år 5 månader sedan #983999 av Richard
Svar från Richard i ämnet Avlyssnad mobil
Jag tror att SÄPO lyssnar i min telefon! Jag blir ibland utpekad som terrorist!

De har aktiverat telefonen, så att mikrofonen är på hela tiden! Alltså även när den bara ligger där i standby-läge. Sen har de lagt in ett program i datorn, som registrerar varenda knapptryckning jag gör! Datorn har blivit beslagtagen 3 ggr! Så det är klart att de mixtrat med den. Det kanske försvann när jag installerade Linux, men man vet aldrig...

EDIT: Etiketten sitter kvar på den; "Beslagtaget föremål" Dator"...
Mer
6 år 5 månader sedan #984002 av Richard
Svar från Richard i ämnet Avlyssnad mobil
I.o.m. Linux kan de inte komma runt lösenordet. Det kan man lätt i Windows, där är ingen kryptering, men de bad mig om lösenordet, de sa; -Vi kan komma runt det, men det tar längre tid, o du vill ju ha tillbaka den så fort som möjligt. Jag länade ut det, eftersom jag själv vet att det är lätt att komma förbi, det skulle inte ens ta längre tid, men jag struntade i det. Hade ändå inget av intresse i den. Men med Linux är datorn o de externa hårddiskarna krypterade, o det måste man ha lösenord för att komma förbi, o mitt lösenord ser ut typ så här; gu6E%mM/&Ndte. Alltså det där är inte mitt lösenord, men exempel på hur det ser ut, o det kan man inte att Brute Forca fram!

Ok, NSA, CIA, FBI, SÄPO kan...
www.svt.se/nyheter/vetenskap/algoritmen-...-ditt-sakra-losenord
pcforalla.idg.se/2.1054/1.426437/han-kna...nord---pa-4-sekunder

OBS! Jag ska genast byta ut lösenordet, för jag har använt det på ett annat ställe! (kanske inte så klokt att säga, men jag byter nu)!
Mer
6 år 5 månader sedan #984013 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Avlyssnad mobil

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #984014 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Avlyssnad mobil
Nu vet ju jag inte om du har linux mint 18, det är den länken till linux mint 18
I annat fall får du söka själv med det system du har

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #984018 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Avlyssnad mobil
På politiska tiden plockade vi isär mobilerna och lade i annat stängt rum med radio eller nått på.