Avlyssnad mobil

Mer
6 år 5 månader sedan #984022 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Avlyssnad mobil
Ständigt aktuell <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...1&mobile=desktop [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #984033 av Richard
Svar från Richard i ämnet Avlyssnad mobil
Jo, jag har Linux Mint 18.1, o jag har installerat TOR, har i.o.f. ingen anledning att vara anonym där jag skriver. Mest bara varit nyfiken på sådana &quot;dark-webbshoppar&quot; som där handlas med allt möjligt illegalt. Jag har inte köpt något, bara varit nyfiken. Men jag tror det är vanligt med TOR bland pedofiler! Det äcklar mig!
Mer
6 år 5 månader sedan #984041 av Richard
Svar från Richard i ämnet Avlyssnad mobil
En grej till som kan verka skumt.

Jag läser o har bokmärken på en del skumma sidor, men de läser jag i rent nyhetssyfte! T.ex. extremvänsterns AFA o Proletären till högerextrema Nordfront. Jag är inte nazist för att jag besöker Nordfront, eller kommunist för att jag läser Proletären. Jag läser ca 50 medier, allt från vänster till höger, o där ingår bl.a. Expressen, DN, SvD o Aftonbladet. Så bildar jag mig en egen uppfattning om den aktuella händelsen. Jag har precis gått från Sd till M, för jag vill personrösta på Hanif Bali!
Mer
6 år 5 månader sedan #984092 av wasp
Svar från wasp i ämnet Avlyssnad mobil

MsTibbs skrev: På politiska tiden plockade vi isär mobilerna och lade i annat stängt rum med radio eller nått på.

Du har läst Millennium trilogin av Stieg Larsson! Mobiler med oregistrerade kontantkort från Comviq............
Mer
6 år 5 månader sedan #989077 av Richard
Svar från Richard i ämnet Avlyssnad mobil
Har nu installerat följande på min telefon:
Cell Spy Catcher - Upptäcker IMSI-catchers, d.v.s. falska basstationer som kan byggas av typ 2 telefoner o en dator, som kan avlyssna dina samtal o SMS.
Anti Spy - Kollar kontinuerligt efter spionvara i telefonen.
Fake Hotspot Detector - Upptäcker falska WiFi-platser.
Message Spy Remover - Har koll så att ingen spionerar på ens SMS.
Block Mic - Blockerar mikrofonen på telefonen när den ligger i standby, men aktiveras vid t.ex. samtal o videoinspelning.
Mer
6 år 5 månader sedan #992287 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Avlyssnad mobil

Geta skrev: Tror du att poliser sitter och avlyssnar telefoner, när de inte har något annat för sig för nöjes skull?

Det har blitt veldig mye enklere å bedrive overvåking som privatperson de siste årene.