Paranoida vanföreställningar

Mer
17 år 8 månader sedan #46851 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Paranoida vanföreställningar
I 15-16- års åldern trodde jag mig blivit bortrövad av utomjordingar och att dom kunde komma och hämta mig när som helst, mest på natten, så jag kunde inte sova ibland.
Året efter vad jag förföljd av en man i en grå volvo kombi av äldre model.

När jag var ca 21 kände jag mig ofta övervakad, misstänkte att en granne följde efter mig och att en annan granna väsnades för att försöka göra mig galen. Fick för mig att det fanns avlyssningsutrustning i brandvarnaren och skruvade sönder den. Trodde att det fanns kameror i väntrummet på akutpsyk.
Ca 22 år, så trodde jag att jag var nära lösningen på ett religionshistoriskt problem- Myten om Nefilim i Gamla Testamentet och jag ängnade flera timmar om dagen åt min teori, en teori som jag nu inte minns. Men jag vet nu att jag antalgigne bara var psykotisk.

Nu är jag 25 år och får ibland för mig att jag har onda andar omkring mig.

För ett tag sedan när jag städade bland gamla antekningsblock, hittade jag en massa konstiga anteckningar, skisser och sånt som jag antagligen skrivit när jag var psykotisk. Jag fattade ingenting av vad jag då skrev, det fanns liksom ingen röd tråd i det för en logisk hjärna. Jag har ingen aning om vad mina anteckningar betyder.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #46857 av Jocke
Jag har säkert skrivit 8-10 skrivblock på 10 år! Mycket är på engelska(skolengelska). Jag försöker prata med mina röster, men jag minns inte nu vad dem sa.

Så anteckningarna nu är obegripliga, trots att jag skrev väldigt utförligt varje gång. Mestadels känslor kring hur rösterna behandlar mig.

Rappakalja med andra ord!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 8 månader sedan #46860 av Nissegossen
Jocke! Rappakalja använde jag när jag skrev min text TWILIGHT ZONE

detta för att beskriva vad vetenskapsmänen skulle tycka om min text!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #46872 av Jocke
Ja du Nisse! Kanske du kan tyda denna text?

I think that it does´nt help you start writing. But anyhow Guillou might could help you with other stories?

Maybe it was to difficult to starting up an carreras an writer with that book(ondskan), but anyhow you are not concentrated on your own life.

Each of any intellectuals given the world new way of thinking. Maybe you thinking that your life given no stuff to write about things.

But how could i convince you about the opposite? As you saw in the text on your tv, that ex-agents are forbidden to write.

But anyhow, also you have human rights to live an normal life.
But how can we make you listening to the real stuff, because you really got the chances.

Right now you are really disturbed!

Det följde med en fortsättning på denna text, som försvårar förståendet av innebörden!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 8 månader sedan #46876 av Nissegossen
Var har du läst det Jocke? :lol:

Vad är fortsättningen? för annars ger jag dig inget svar!

Som vanligt, allt eller inget.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #46878 av Jocke
Okey, men det är en varning! Jag har min fulla rätt att neka dig, eftersom du säger allt eller inget! Så menar du att du kan hota mig utifrån din förenklade övertag. Men okey!

"Is it still difficult for you to know what Carl Lidbom means? But anyhow it´s really that way, that the lady can´t understand, that she took your assembly! Anyhow she put the aggressivity on Carl. Maybe you´ll know by this time that women can´t help you. But for surely you really need a woman to functionalised as a man.But you see, it´s an rivalry between men and women. But for sure it was really unfair of Carl against you. "You´re a fool". Have they refreshing your mind?"


Nu tycker jag personligen att du pressar mig lite Nisse! Att ställa villkor, utifrån den föresatsen att man kan riskera en annan människas liv är inte bra! Jag tycker personligen, att du inte lyssnar på var gränsen går Nisse!

Och jag vill bara poängtera att jag vet fortfarande inte din taktik, men som sagt schizofrenin är en svår känsla av att man inte kan utsättas för en alltför stor press! Därför måste jag säga att offentlighetsprincipen inte kan gälla för personer som har noll integritet!!

Därför förstår jag inte ditt raljerande "allt eller inget"! :P

Vars är världen på väg?